Prirodni lekovi – za sve

25/05/2015, 12:32

Prirodni lekovi – za sve

U prirodi postoje lekovi za sve, pa je tako često moguće ublažiti neke simptome ili tegobe jednostavnim konzumiranjem onoga što nam je priroda dala.

Umesto mnogih lekova, mogu se koristiti prirodne namirnice koje imaju lekovita svojstva. Kada je u pitanju, na primer, nesanica, prehlada ili problemi koji nastaju zbog stresa, ne morate ići do lekara – koji će vam prepisati neke lekove. Dovoljno je da se okrenete prirodi i tamo ćete sigurno naći ono što vam je potreno kako biste svoje zdravlje opet vratili u normalu.

Nešto u čemu je hrana sigurno bolja od lekova je to što ona ne može imati kontraindikacije, za razliku od lekova. Zbog toga, po vaše dugoročno zdravlje, bilo bi dobro da, kad god je to moguće, lekove zamenite nekim prirodnim namirnicama čije dejstvo će biti podjednako delotvorno kao i lek.

Namirnice koje se uspešno bore protiv stresa su:zeleni-caj

Pečurke – koje sadrže vitamin D i selen, koji predstavljaju izvor energije i dobrog raspoloženja;

Crna čokolada – smanjuje nivo stresa za dve nedelje, ukoliko biste konzumirali 40 grama ove čokolade dnevno;

Zeleni čaj – je jedan od najboljih antioksidanata, a litra zelenog čaja dnevno značajno smanjuje nivo stresa;

Za bolji kvalitet sna najbolje su sledeće namirnice:

Trešnje – sok od ovog voća može poboljšati kvalitet sna, ali i sprečiti nesanicu zbog toga što podpomtresnje-korpaaže proizvodnju melatonina – hormona koji je neophodan za dug i kvalitetan san. Pored toga, trešnje su namirnice koje se uspešno bore i protiv srčanih bolesti i raka, a pomažu i pri topljenju masnih naslaga;

Orah – takođe pomaže proizvodnju melatonina, ali i aminokiseline triptofan – koji su neophodni za bolji san. Osim toga, orah proizvodi antioksidanse koji mogu zaštiti organizam od Parkinsonove bolesti, Alchajmera, raka i dijabetesa.

Kivi – je namirnica koja u sebi ima visok procenat vitamina C, kalijuma, antioksidanata i vlakana, a zahvaljujući tome moćiće te duže i bolje da spavate, potrebno je samo da pojedete jedan kivi sat vremena pre spavanja;

Protiv prehlade potrebno je konzumirati ove namirnice:beli-luk

Beli luk – je najbolje konzumirati svežeg jer je tada najefikasnije deluje na smanjenje šansi da se prehladite, ali i najefikasnije pomaže pri oporavku. Osim toga, beli luk utiče i na poboljšanje raspoloženja, kao i na brži oporavak tela nakon napornog treninga;

Tunjevina, losos ili skuša – ovo su ribe koje su bogate omega 3 masnim kiselinama, koje se bore protiv prehlade i gripa;

Citrusi – limun, pomorandža i grejpfrut veoma su bogati vitaminom C koji skraćuje period bolovanja za jedan dan;

Za savladavanje umora, najbolje su ove namirnice:paprika-crvenaKakao – sadrži visok procenat magnezijuma u sebi, čijom se konzumacijom podiže energija što pozitivno utiče i na moždane funkcije;

Crvena paprika – je jako dobra za trudnice, jer sadrži gvožđe koje im može pomoći u savladavanju perioda umora;

Ovas – se može konzumirati kao kaša i predstavlja odličan doručak ili užinu jer sadrži kalcijum, magnezijum, vitamin E i B, kalijum, proteine, čime se na najbolji način podiže nivo energije koja je potrebna za obavljanje svakodnevnih aktivnosti;

Priroda nudi i namirnice koje pomažu da izgubite višak kilograma:badem

Badem – s obzirom na to da je bogat mononezasićenim masnim kiselinama i proteinima, predstavlja veliku pomoć pri potrošnji kalorija, čime se i kilogrami tope;

Jaja – dovoljno je samo dva jaja za doručak, pet dana u nedelji, da biste značajno smanjili kilažu;

Integralne žitarice – ukoliko konzumirate integralne žitarice umesto prerađene hrane, veće su vam šanse da pomognete vašem telu da sagori što više kalorija;

Ukoliko imate problema sa varenjem, ove namirnice vam mogu pomoći:

Đumbir – čaj od đumbira je veoma delotvoran. Potrebno je da ga isečete na što manje komade i od njega skuvate čaj. Ukoliko volite, možete ga zasladiti medom i tako konzumirati što češće;caj-djumbir

Nana – čaj od nane ime višestruko pozitivno dejstvo za opšte zdravlje našeg organizma, a ukoliko želite da vam pomogne prilikom varenja, pijte čaj svakog dana ili dodajte svežu nanu u salatu koju ćete pojesti uz neki obrok tokom dana;

Jogurt – dobre bakterije koje se nalaze u ovom probiotiku mogu pomoći pri problemima sa varenjem. Uvek birajte jogurt koji sadrži “aktivne kulture” ili “dodatke vlakana”, a ukoliko u njega dodate i neko bobičasto voće, povećaće te njegovo pozitivno dejstvo na probavni trakt;

Povezane objave

25/05/2015, 12:32

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*