10 namirnica- glavnih neprijatelja sistema za varenje

10/01/2018, 10:03

10 namirnica- glavnih neprijatelja sistema za varenje

Ove namirnice nepovoljno utiču na digestivni sistem i varenje, dovode bakterije u želucu u disbalans, uzrokuju zapaljenja i uzorkuju nagomilavanje viška kilograma.

Namirnice bogate ugljenim hidratima

Ova hrana utiče na disbalans bakterija u želucu i crevima, što može dovesti do upala. Iz tog razloga, treba izbegavati hleb, krekere, testeninu, beli pirinač i pecivo.

Nezdrave masti

Neke masti povezane su sa upalama u organima za varenje i nagomilavanju viška kilograma, a to su trans-masti, zasićene masti i omega 6 masti. Ovi sastojci nalaze se u sojinom, suncokretovom i kukuruznom ulju (omega 6 masne masti), prerađenom mesu, nekim slatkišima i punomasnim mlečnim proizvodima (zasićene masti) i sl.

Mesne prerađevine

Ove namirnice prepune su kalorija i zasićenih masti, a pored toga što loše utiču na želudac, mesne prerađevine mogu da izazovu srčana oboljenja i infarkt. Budući da ne sadrže vlakna, veoma teško se vare.

Pržena hrana

Ova hrana je veoma teška za varenje, izaziva kiselinu i gorušicu, a uz to, prepuna je masti.

 

Mnogo fruktoze

Namirnice koje sadrže mnogo fruktoze mogu da izazovu gasove, nadimanje i dijareju, a namirnice koje su prepune fruktoze su jabuke, med i špargla.

Beli i crni luk

Ove namirnice, uz sve “rođake” koje imaju prepuno vlakana, kao što su artičoke, te na primer pšenica, pasuj i soja, mogu da izazovu brojne stomačne tegobe, pa ove namirnice treba izbegavati.

Mleko i mlečni proizvodi bogati laktozom

Kako odrastamo, tako telo teže razlaže laktozu, pa se dešava da u starijoj dobi razvijemo netolerantnost na ovaj enzim, koji se nalazi u mleku i mlečnim proizvodima.

Oraščasto povrće

Mnogim ljudima fale enzimi koji mogu da razlažu sastojke ovih namirnica, pa je moguća pojava gasova, ukoliko se neko oraščasto voće, poput pistaća, konzumira.

Prirodni i veštački zaslađivači

Šećerni alkoholi, zaslađivači sa malo ugljenih hidrata i slični šećeri, ne prolaze lako kroz ćelije i mogu da izazovu nadimanje i gasove. Neko voće, kao što su breskve, šljive i kruške, te povrće poput karfiola, zatim namirnice bez dodatog šećera, veštački zaslađivači i pečurke spadaju u ovu vrstu namirnica.

Namirnice bez dodatog šećera

Iako je uvreženo mišljenje da su ove namirnice zdravije, zapravo, one su veoma loše za sistem za varenje, jer su prepune hemikalija i aditiva, koji se teško razlaže u organizmu.

10/01/2018, 10:03

Pretraga

_Edukacija_300x250px
baner-edukacija