Dijeta na vodi: Da ili ne?

28/12/2017 10:49

Dijeta na vodi: Da ili ne?

U poslednje vreme, dijeta na vodi, postala je veoma popularan trend u svetu, ali i kod nas. Međutim, naučnici upozoravaju da nije u pitanju detoksikacija, već klasično izgladnjivanje!

Nakon što prođu svi praznici, većina nas odluči da krene na neku dijetu, kako bismo se očistili i skinuli višak “nabačenih” kilograma. Dok neki naprave plan, koji uključuje poseban rezi, izbegavanje ugljenih hidrata i slatkiša, kao i redovnu fizičku aktivnost, ima i onih koji žele da “preko noći” smršaju, te se odlučuju na rigorozne dijete. Ali koliko je ovo usitinu dobro po naše zdravlje?

Tokom godina, trendovi u režimima ishrane su se menjali pa smo tako nailazili i na dobre, ali i na sulude dijete koje pored toga što ne utiču na smanjenje kilograma, ugrožavaju zdravlje. Jedan od tih trendova, koji je u poslednje vreme veoma popularan jeste vodena dijeta.

Šta je vodena dijeta?

U pitanju je režim ishrane koji se odnosi na konzumiranje isključivo vode nekoliko dana (ili pak nedelja) u cilju detoksikacije i smanjenja kilograma. Međutim, pored toga što ovime ne gubimo kilograme, već samo nagomilanu vodu, mi zapravo izgladnjujemo svoje telo, te dovodimo u opasnost ceo organizam.

Sama voda ne sadrži kalorije niti vitamine i ima veoma mali procenat minerala. Dok “post na vodi” koji traje do 24 časa može imati neke benefite po naše zdravlje, vodena dijeta koja traje duže od ovoga može da bude i te kako opasno.

Šta se dešava telu tokom izgladnjivanja?

U periodu od 24 do 48 sati bez unosa kalorija, telo koristi zalihe glikogena koji se nalazi u mišićima. Zbog toga se osećamo poletnije i euforičnije kada počnemo ovako rigoroznu  ijetu, ali ubrzo nakon toga, dolazi do gladi, umora, letargije i pada koncentracije.

Dok u početku ovakvih dijeta nam se zaista učini da gubimo kilograme, dugoročno izgladnjivanje dovodi do usporavanja metabolizma i zastoja u gubljenju kilograma.

Bez proteina, organizam i organi troše zalihe, a ukoliko ovaj proces potraje, metabolizam se usporava, a samim tim i varenje. To može dovesti do povećanja pritiska u ćelijama i poremećaja rada svih organa.

Dijete koje uključuju izgladnjivanje posebno su opasne za one koji imaju problem sa regulacijom šećera u krvi, poput osoba koje imaju dijabetes tipa 2, hipoglikemiju ili su otporni na insulin. Ove osobe mogu osećati vrtoglavicu, ubrzan i neregularan srčani ritam, konfuziju i nesvesticu.

Zbog svega navedenog, nutricionisti upozoravaju da su rigorozne dijete veoma opasne po naše zdravlje, a izgladnjivanje, kao što je vodena dijeta, je najgori mogući izbor za gubitak viška kilograma.

 

28/12/2017 10:49

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments