Honda i Sony će zajedničkim snagama proizvoditi električna vozila do 2025.

04/03/2022 20:01

Honda i Sony će zajedničkim snagama proizvoditi električna vozila do 2025.

Honda i Sony će formirati novu kompaniju koja će se baviti električnom energijom iz baterija, s „visokom dodatom vrednošću“ i komercijalizovati je u kombinaciji s uslugama mobilnosti.

Honda, usred radikalne korporativnih transformacija, udružiće se s japanskim elektronskim gigantom Sony Corp. u okviru novog zajedničkog poduhvata za razvoj i prodaju električnih vozila.

Ovo povezivanje je prva velika saradnja između dva legendarna japanska brenda iz različitih industrija, kako bi se uhvatili u koštac s izazovima novog viđenja mobilnosti unutar automobilske industrije, koja je pod pravom opsadom promena.

U skladu s memorandumom o razumevanju, koji su 4. marta objavili Honda i Sony, kompanije su saopštile da će tokom ove godine osnovati novu zajedničku firmu u oblasti pogonskih baterija. Honda i Sony žele da kompanija, koja tek treba da bude imenovana, počne s prodajom 2025. godine.

Portparolka Honde rekla je da će nova kompanija prodavati svoja vozila u SAD, Japanu i Evropi, ali je dodala da se proizvodne lokacije još uvek razmatraju. U Hondi nisu bili voljni da  pruže informacije o planiranom obimu.

Međutim, generalni diektor japanskog giganta, Tošihiro Mibe, rekao je da se očekuje da će početno preduzeće biti malo. Ipak, šef Honde je rekao da je povezivanje sa tehnološkom kompanijom ključno za inovacije u poslovanju.

„Ovo je možda pristup bez presedana“, rekao je Mibe na konferenciji za novinare održanoj sa izvršnim direktorom kompanije Sony, Keničirom Jošidom. „Bilo je tako teško napraviti hrabar korak van, ali kroz ovo novo zajedničko ulaganje možemo stvoriti novu, neočekivanu vrednost, stimulišući strategiju Honde.“

„To je kao hemijska reakcija koja kombinuje Hondu i Sony“, dodao je on.

Generalni direktor kompanije Sony, Keničiro Jošida, rekao je da će nova tehnologija mobilnosti biti „megatrend“ naredne decenije, baš kao što je pojava pametnih telefona bila u poslednjih 10 godina.

„U budućnosti, mobilnost će postajati sve sličnija mobilnoj telefoniji, iz perspektive tehnologije i poslovnog modela“, rekao je Jošida.

Kombinacija s teškašem iz automobilske tehnologije, mogla bi da bude odgovor Japana na održavanje konkurentske prednosti zemlje u odnosu na nove digitalne izvore iz Silicijumske doline i Kine.

Značajan poduhvat

Honda će dati doprinos svojom stručnošću u proizvodnji karoserija i postprodajnim uslugama, dok Sony ugrađuje svoje znanje u oblasti digitalnih prikaza, senzora, telekomunikacija, umrežavanja i tehnologija za zabavu.

Nova kompanija će planirati, dizajnirati, razvijati i prodavati električna vozila, ali neće upravljati fabrikom u kojoj će se vozila sklapati. Honda će biti odgovorna za proizvodnju prvog EV modela, kaže se u izveštaju.

Vozilo će koristiti platformu za uslugu mobilnosti koju je razvio Sony.

„Iako su Sony i Honda kompanije koje dele mnoge istorijske i kulturne sličnosti, naše oblasti tehnološke ekspertize su veoma različite“, rekao je Mibe u zajedničkoj izjavi.

„Stoga, verujem da ovaj savez koji spaja snage naše dve kompanije nudi velike mogućnosti kada je reč o budućnosti prevoza“, rekao je on.

Ovaj potez dolazi kada Honda pokušava da ojača svoju poziciju u automobilskoj industriji koja se ubrzano menja, tako što će odbaciti sagorevanje i preći na čisto električne pogone do 2040. godine.

Govoreći u jednom intervjuu krajem prošle godine, Mibe je rekao da bi formiranje novih partnerstava, čak i s tehnološkim kompanijama izvan automobilskog sektora, bilo ključno za transformaciju.

On je ponovio taj duh o Sonyju, rekavši da će saradnja biti otvorena za druge partnere.

„Ovo zajedničko preduzeće će biti veoma značajno u budućnosti“, rekao je Mibe.

Kompanije nisu govorile bilo šta konkretno o novim baterijama niti detaljima o drugim tehnološkim specifikacijama.

Tehnologija prodire

U međuvremenu, Sony, proizvođač PlayStation konzole za igre i čuvar biblioteke muzike i filmova u okviru svog zabavnog ogranka,  očekuje sopstveni ulazak u automobilsku oblast, kako bi ponudio svoje usluge novim kupcima. Sony je u januaru na CES-u u Las Vegasu predstavio svoje drugo konceptualno vozilo, prototip krosover EV nazvan Vision-S 02, kako bi naglasio svoju nameru.

„Nameravamo da gradimo našu viziju da ’učinimo prostor za mobilnost emotivnim‘ i da doprinesemo evoluciji mobilnosti koja je usredsređena na bezbednost, zabavu i prilagodljivost“, rekao je Jošida.

Na neki način, Sony je bio originalni pionir mobilne zabave kada je predstavio čuveni „Walkman“ prenosivi kasetofon 1979. Sada, on vidi vožnju kao bolju opciju od hodanja.

Novo partnerstvo dolazi u vreme kada tehnološke kompanije sve više vide automobilski sektor kao novu granicu. U SAD, omiljeno ime iz Silicijumske doline, Apple, već dugo radi na automobilskom programu, dok je Waymo fokusiran na samovozeće automobile. Kineski tehnološki giganti kao što su Baidu i Tencent gaze u automobilske vode, a interesovanje pokazuju tajvanski Foxconn i južnokorejski LG Electronics.

U januaru, Sony je stvorio kompaniju pod nazivom Sony Mobility Inc., koja će se baviti ulaskom u automobilski sektor.

Očekuje se da će Sonyjev automobilski gambit iskoristiti svoju stručnost u digitalnoj i softverskoj tehnologiji, dok će verovatno prepustiti proizvodnju samog automobila spoljnom partneru. To je model koji se često smatra najboljim za ulazak jedne kompanije u automobilsku industriju, što je uostalom uradio Apple.

U januaru, šef Honde, Mibe poželeo je dobrodošlicu Sonyju u japansku automobilsku industriju govoreći kao potpredsednik Japanskog udruženja proizvođača automobila. „Već vidite u Evropi, Sjedinjenim Državama i Kini mnogo novih igrača koji dolaze u proizvodnju električnih vozila. Sony je jedan od njih“, rekao je Mibe. „Postojanje dodatnih igrača u industriji donosi pozitivnu konkurenciju… Novi ulazak, poput Sonyjevog, zaista će revitalizovati ovu industriju.“

Potraga za inovacijama

Kao igraču srednje veličine na globalnoj sceni, Hondi je potrebna pomoć prijatelja. Dugo vremena je sarađivala s General Motorsom na nizu projekata, od tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija do električnih vozila. Međutim, Mibe aktivno „koketira“ s novim partnerima.

On je rekao da je Honda prišla Sonyju u vezi sa zajedničkim radom prošlog leta, kao i da su sastanci s Jošidom započeli krajem godine.

Mibe je rekao da će novi poduhvat sa Sonyjem biti odvojen od brenda Honda i postojeće strategije za električna vozila. Plan za deljenje EV platforme sa GM-om za severnoameričko tržište, na primer, ostaće na pravom putu i ​​važan je za učešće na masovnom tržištu, rekao je on.

Međutim, inovacije iz projekta Sony mogu se vratiti u druge Hondine proizvode, dodao je. Honda i Sony bi čak mogli da razmotre javnu ponudu ovog poduhvata kako bi podstakli rast.

Mibe planira da ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem do 2040. godine na putu ka transformaciji Honde u provajdera energije i mobilnosti nulte emisije.

Japanski proizvođač automobila broj 2 planira da u drugoj polovini 2020-ih uvede sopstvenu namensku platformu za električna vozila pod nazivom e:Architecture, kao i čvrste baterije. U isto vreme, razvija autonomna vozila, delom sa GM-ovim Cruiseom, u okviru preduzeća za usluge mobilnosti.

U septembru, Honda je saopštila da će formirati ogranak kompanije specijalizovan za električne letelice s vertikalnim poletanjem i sletanjem, takozvane „eVTOL“, s ciljem da komercijalizuje letelicu do 2030. godine, a zatim da „razbije sve veze sa Zemljom“, razvijajući male rakete za višekratnu upotrebu, koje mogu da postavljaju satelite u nisku orbitu Zemlje.

Honda je prošle jeseni potvrdila da je već sprovela testove prototipova nove rakete.

Još jedno novo područje na koje će japanska kompanija staviti akcenat, biće roboti avatari, mašine s rukama, šakama i prstima, koje oponašaju prave ljudske pokrete, kako bi „omogućile virtuelnu mobilnost“.

„Postojeći proizvođači originalne opreme za automobile nisu nužno oni koji igraju ključnu ulogu u takvim inovacijama. Osećam da se fokus pomera ka novim igračima iz različitih industrija i startapa, koji prihvataju izazove bez straha od neuspeha“, rekao je Mibe.

„U ovoj stvarnosti, Honda neće samo stajati po strani i gledati. Želimo da budemo ti koji preuzimaju inicijativu, da dovedemo do transformacije.“

04/03/2022 20:01

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments