Nada kao najsnažniji izvor uspeha

24/07/2014 13:01

Iako će se mnogim srednjoškolcima u periodu školovanja činiti da nije slučaj, profesori zaista žele da njihovi đaci dobijaju što je moguće veće ocene.

Za profesore i nastavnike koji imaju želju da svojim učenicima daju veće ocene obavljeno je istraživanje. Ono ukazuje na to da bi trebalo da pomognu pre svega svojim učenicima da steknu više nade.

Možda se na prvi pogled to čini jednostavnim, istraživanja ukazuju na to da je gajenje nade zaista komplikovan proces – ali postoje velike nagrade za one koji se potrude na ovom polju.

Istraživanje je otkrilo da studenti koji imaju puno nade, imaju i veće akademske uspehe, jača prijateljstva i da pokazuju puno kreativnosti u rešavanju problema. Kod njih su takođe dosta ređe pojave depresije i anksioznosti, a samim tim i sklonosti da odustanu od školovanja. Smatra se da je izvodljivo predvideti učenikovu akademsku budućnost i postignuća na osnovu nade više nego na osnovu osećaja samopoštovanja ili pozitivnog stava prema životu.

Kako da profesori znaju koji učenici imaju veliku nadu? Lako: To su učenici koji ne primaju neuspehe lično. Umesto toga, oni ih koriste da se poboljšaju i budu sve bolji narednih puta. Takođe su veoma optimistični i u situacijama kada nailaze na prepreke ne odustaju i ohrabruju se.

Dobra vest je da se nada može razviti, čak i među učenicima i studentima koji su u riziku da je izgube. Nada se ne gaji samo pozitivnim razmišljanjem, nego i sposobnošću da postavite svoje ciljeve, razvijete više strategija kako biste postigli te ciljeve i da ostanete motivisani i koristite te strategije u ostvarivanju ciljeva, posebno kada nalećete na prepreke.

24/07/2014 13:01

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments