Vežbe za memoriju koje dokazano deluju

27/02/2018, 11:31

Vežbe za memoriju koje dokazano deluju

Na veoma jednostavan način možemo da sprečivo kognitivni zastoj, poboljšamo pamćene i rad mozga.

Bilo da studirate, idete u školu ili radite, proces pamćenja i količina informacija koje ste u stanju da memorišete je veoma važna. Ukoliko imate poteškoća sa pamćenjem, poslušajte naredne savete.

Vežbe za bolje pamćenje

1.  Nacrtajte mapu. Istraživanja su pokazala da pamćenje ulica i ruta kojima idemo poboljšavaju rad regija mozga zadužene za memoriju i skladištenje informacija.

2. Napišite spisak za kupovinu i pokušajte da zapamtite. Nakon dva sata pokušajte da se setite šta je sve na spisku bilo.

3. Iako ste možda kolu završili odavno, vežbajte jednostavne matematičke zadatke.

4. Testirajte receptore za ukus i isprobajte nešto novo.

5. Pričanje priča pomaže nam da se fokusiramo na važne detalje, pa tako ili prijateljima ili deci redovno pričajte priče.

6. Naučite novu veštinu, bilo da je u pitanju jezik, vajarstvo ili neka borilačka veština. Koninuirano učenje sprečava gubitak pamćenja u kasnijoj dobi.

7. Krenite da se bavite hobijem gde ćete koristiti nove motoričke veštine, kao što su šivenje, slikanje ili slaganje puzli. Ovako će mozak ostati aktivan.

8. Uz listu namirnica za prodavnicu, pamtite i brojeve telefona. Tako jačate veze u neuronima.

9. Radite na refleksima, jer što ste brži, to i mozak brže radi. Vežbajte reflekse sa prijateljem ili članom porodice.

10. Čitajte i ponavljajte pročitano naglas. Tako ćete poboljšati rad mozga i pamćenje.

27/02/2018, 11:31

Komentariši:

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*