115 godina najpoznatije biciklističke ture!

02/07/2018 10:44

Najpopularnija ali i najstarija biciklistička tura Tur de Frans, ove godine obležava 115 godina “vožnje”.

Francuska biciklistička tura počela je 1903. godine, kao projekat francuskog lista Loto.

Tour de France

Prema zamisli lista Loto, biciklistička tura je trebala da se sastoji od pet etapa i da traje od 31. maja, do 05. jula. Počela bi u Parizu, zatim bi usledila mesta Lion, Bordo, Nant i Marselj, a pre završnice i povratka u Pariz, dodat je i grad Tuluz.

Planirano je da etape započnu u večernjim satima, a da se završe u jutarnjim, narednog dana. Između etapa, sledio je dan za odmor. Međutim, ovakav plan pokazao se kao skup, a pritom prijavu za takmičenje popunilo je samo 15 vozača.

Ideja se našla na ivici propasti, pa je odlučeno da se dužina ture smanji na 19 dana, i da obuhvata period od 01. jula do 19. jula.

Novac je sledovao svakog ko bi ostvario prosečnu brzinu od najmanje 20 km/h, na svakoj etapi. Nagrada za pobednika iznosila je 12.000 franaka, dok je pobednike svake pojedinačne etape očekivalo po 3.000 franaka.

Ovo je privuklo veliki broj biciklista, jer prema krajnjoj računici, pobednik osvaja i do šest puta veću sumu od većine radnika u fabrici, za godinu dana.

Prvi Tur de Frans počeo je 1. jula 1903. u 15.16 časova, po lokalnom vremenu. Nakon početnih etapa, veliki broj biciklista je odustao, jer im je bilo naporno, pa je tako nakon četvrte etape, na stazi ostalo samo 24 vozača.

Trka je završena u blizini Pariza, u mestašcetu Vil d’Avre. Pobednik na prvoj i na zadnje dve etape bio je Moris Garen, koji je dominirao tokom cele trke i koji je ostvario prosečnu brzinu od oko 25 km/h. Zadnji je na cilj stigao Mijošo, koji je turu završio nakon 64 sata i 57 minuta.

Tur de Frans, posmatran je kao uspešna misija koja je donela ogroman publicitet, napraviviši od zanimljive biciklističke trke, pravu svetsku manifestaciju, koja se održala 115 godina.

02/07/2018 10:44

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments