Zašto se javlja potreba za hranom i u trenucima sitosti?

09/07/2018 11:51

Koliko puta vam se dogodilo da imate potrebu za određenom poslasticom ili namirnicom, nakon što ste obedovali? Zašto ne odolevamo hrani, pa konzumiramo pojedine namirnice iako smo siti?

Stručnjaci objašnjavaju ovu potrebu.

Uticaj masti i ugljenih hidrata

Novo istraživanje je pokazalo da namirnice bogate mastima i ugljenim hidratima snažno stimulišu centar za nagrađivanje u mozgu, koje vrlo lako može dovesti do prejedanja nezdravom hranom.

Pogledajte i: Koje sastojke treba izbegavati u ishrani?

Zašto snažno reagujemo na ove sastojke?

Naime, kako objašnjava Mark Titgemajer iz Instituta za istraživanje metabolizma Maks Plank, ove namirnice su ključne za preživljavanje. Razlog za to leži u majčinom mleku, jer zahvaljujući njegovom uticaju, naš organizam reaguje na hranu koja je bogata ugljenim hidratima i mastima.

U prirodi ne postoji namirnica koja je podjednako bogata mastima i ugljenim hidratima kao što je majčino mleko.

Istraživanja stručnjaka su pokazala da masna hrana bogata ugljenim hidratima aktivira u mozgu oslobađanje dopamina, koji izaziva osećaj zadovoljstva na različite načine. Namirnice bogate ovim sastojcima pojačavaju učinak zadovoljstva i potiskuju osećaj sitosti.

Pogledajte i: Šta bi se dogodilo sa organizmom ukoliko bismo jeli samo meso?

Koliko smo skloni hrani?

Ispitivanje sklonosti ljudi ka različitim vrstama hrane, sprovedeno je u okviru grupe od 40 dobrovoljaca. Hrana bogata masnoćama i ugljenim hidratima ponuđena je dobrovoljcima u okviru kompjuterske igrice. Naime, kako bi došli do hrane, dobrovoljci su morali da se nadmeću s računarom. Istraživanje je pokazalo da su se ispitanici najviše nadmetali kada je bilo reči o hrani bogatoj masnoćama i ugljenim hidratima. Takođe, praćena je i moždana aktivnost dobrovoljaca tokom igrice.

Centar za nagrađivanje u mozgu, najsnažnije je stimulisan u slučaju hrane sa visokim udelom masti i ugljenih hidrata.

09/07/2018 11:51

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments