Električni automobili nisu tako “zeleni” kao što se misli
Povezane objave
Električni automobili možda i nisu tako ekološki podobni kao što verujemo, upozorio je sekretar Britanskog departmana za životnu sredinu.
Džordž Justis kaže da razlog počiva u toksičnim česticama koje proizvode teža baterijski pogonjena vozila.
To znači da su dobici od prebacivanja na električne automobile s onih pogonjenih benzino i dizelom možda manji nego što su se mnogi nadali, i to zbog čestica koje ne izlaze iz izduvnih sistema vozila.
Habanje guma i kočnica proizvodi toksične čestice
Stopa habanja kočnica i pneumatika kod električnih automobila je veća nego kod benzinskih i dizel pandana, a razlog tome su masivne baterije koje značajno povećavaju težinu vozila.
Električni automobili su obično oko 20 do 30 odsto teži od njihovih benzinskih i dizel parnjaka.
Predstavnici odbora za životnu sredinu, ishranu i ruralna pitanja, pitali su gospodina Justisa o koracima koji treba da se preduzmu u cilju smanjenja zagađujućih čestica, poznatih kao PM2.5. PM2.5 se smatra najopasnijim polutantom jer može prodreti duboku u pluća i pogoršati respiratorna oboljenja. To doprinosi desetinama hiljada preuranjenih smrtnih slučajeva godišnje.
Justis je na to odgovorio sledeće: „Nepoznata stvar je dokle će nas dovesti prelazak sa dizel i benzinskih na električna vozila. „Postoji skepticizam jer neki kažu da zbog habanja guma pri trenju s asfaltom, budući da su ova vozila teža, dobitak može biti manji nego što se neki ljudi nadaju, ali to je trenutno nepoznato.“
Kako suzbiti novi izvor zagađenja
Vladini savetnici za zagađenje upozorili su 2019. da prelazak na električne automobile mora biti praćen „hitnom“ akcijom za suzbijanje zagađivača koji nisu proizvod izduvnih gasova. Ekspertska grupa za kvalitet vazduha kaže da dok automobili na baterije proizvode nultu emisiju izduvnih gasova, čestice od habanja kočnica i guma doprinose više od polovine zagađenja česticama u okviru drumskog transporta.
U izveštaju se upozorava: „Trenutno ne postoji zakon koji bi posebno ograničio ili smanjio ove čestice. „Dakle, dok je zakonodavstvo smanjilo emisije čestica iz izduvnih gasova, proporcija emisija neizduvnih gasova u emisiji iz drumskog saobraćaja se povećala.“
Vlada će zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel do 2030. kako bi pomogla Velikoj Britaniji da ispuni svoj cilj neto nulte emisije do 2050. godine. Upitan o drugim koracima za smanjenje zagađenja u gradovima, kao što je zabrana roštiljanja, gospodin Justis je rekao da bi to „bio korak predaleko“.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*