Tekstualne poruke menjaju način na koji shvatamo komunikaciju
Povezane objave
Ukoliko ste pod stresom jer niste sigurni šta je neki SMS trebao da znači, neće vas iznenaditi činjenica da su nedavna istraživanja pokazala da često pogrešno tumačimo kontekst sadržaja SMS poruke ili imejla.
U studiji, istraživači su pitali učesnike da pročitaju seriju kratkih poruka, u okviru dopisivanja. Neke poruke su imale formu SMS-a, dok su druge bile napisane ručno. Neki odgovori su stizali odmah, a na druge se čekalo.
Kada su se poruke pojavljivale u obliku SMS-ova, učesnici su ocenili odgovore koji su stizali posle određenog vremena, kao manje iskrene od onih koji su stizali odmah. S druge strane, ovakav dojam nije stečen kada su u pitanju ručno napisane poruke.
Prethodna studija davala je učesnicima dve vrste poruka: bez konteksta, npr. “Vidim da ti dijeta dobro ide.” i sa kontekstom, npr. “Tanja je primetila da se Dženi ugojila. Poslala joj je SMS: ‘Vidim, dijeta ti dobro ide.'” Poruke su bile podeljene, a dok su neke sadržale emotikone, druge su se završavale tri tačke.
Sarkazam definisan kao neiskrenost
Kada su učesnici čitali poruke sa kontekstom, poslednji simbol nije imao nikakvu važnost. Ali kada su bile bez konteksta, ljudi su sarkastičnu poruku shvatali kao manje iskrenu i negativnu. S druge strane, emotikon uz sarkastičnu poruku kao što je: “Vidim, loše ti ide dijeta ;)”, shvaćen je kao mnogo prijatniji od: “Vidim, dobro ti ide dijeta ;)”.
Isto tako, studije su pokazale da često ne umemo da smestimo emotikon u pravi kontekst. Naučnici su zaključili da je komunikacija licem u lice ipak bolja opcija, a da, kada već koristimo drugi vid komunikacije, poruke budu jasne, a rečenice konkretne, a da, isključivo kada moramo, upotrebljavamo emotikone.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*