Nauka ljubavi: Luksuz utiče na izbor partnera!
Povezane objave
Jedna američka studija istraživala je kako osećaj bogatstva i luksuza utiče na naš izbor partnera i same odnose.
U studiji učestvovala je 151 osoba. 75 muškaraca i 76 žena. Istraživači su za cilj imali da istraže “evolutivno važne” varijable koji utiču na izbor partnera kod oba pola.
Volonteri su birali između 50 potencijalnih partnera, a smešteni su u tri kategorije: kratka veza, duga veza ili nijedno od ponuđenih.
Takođe, učesnici su bili izloženi fotografijama luksuza kao što su novac, vile, nakit i skupa kola, pre nego što su potencijalne partnere svrstavali u kategorije. Proces je ponavljan, a u drugim ekperimentima, pre izbora partnera, učesnici su gledali video- snimke dece, a zatim snimke opasnih životinja.
Luskuz povezan sa izborom partnera
Rezultati su pokazali da luksuzne stvari povećavaju želju ljudi da imaju kratke veze, pa su tako fotografije luskuznih stvari povećale za 16% želju i muškaraca i žena da imaju tzv. “veze za jednu noć”. Ipak, ovo ne znači da ljudi neće uvek zanemariti i mogućnost dugih veza.
Iz evolutivne perspektive, psiholozi kažu da je ovo ima smisla, jer su žene naših predaka, ukoliko su imale resurse, lakše odgajale decu same.
“Za oba pola, nedostatak resursa uticao je na postojanje partnera u prošlosti, a verujemo da je sličan način funkcioniše i moderan čovek”, navodi se us studiji.
S druge strane, nakon gledanja videa sa opasnim životinjama, oba pola pokazala su povećano interesovanje za dugoročnim vezama. Snimci sa decom povećali su želju za stalnim partnerom kod žena, ali ne i kod muškaraca.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*