Kako izgleda ishrana po bioritmu?

25/06/2021 12:18

Kako izgleda ishrana po bioritmu?

U cilju mršavljenja mnogi se rigorozno ili manje stresno pridržavaju pravila dijeta i režima ishrane. Mnoge dijete podrazumevaju da se iz ishrane izbace namirnice koje su bogate skrobom ili ugljenim hidratima, dok pristalice ishrane prema bioritmu jedu sve, ali u određenom vremenskom periodu.

Biološki ritmovi podrazumevaju da svaki organ ima period kada je uspavaniji i kada je najaktivniji. Pa ukoliki se ispratite te periode, stručnjaci uveravaju da će probava mnogo bolje raditi, odnosno da će se metabolizam ubrzati, a samim tim će i kilogrami nestajati. Ishrana po bio satu je najpre zdrava i doprinosi zdravlju organizma.

Opšti plan ishrane

6 – 10 sati ujutro:  u ovom periodu su najaktivniji creva i želudac. Zato u to vreme treba doručkovati i on treba da bude “jak”. Pre doručka nutricionisti preporučuju da se popije čaša vode s kašičicom limunovog soka i medom. Ta tečnost pomaže da se gušterača i jetra aktiviraju.

Prvi obrok neka sadrži namirnice bogate vlaknima, ugljenim hidratima i belančevinama kao što su jaja, tvrdi sir, puter, integralni hleb ili mlečne kaše od žitarica sa medom i voćem. Nutricionisti objašnjavaju da će se hrana u potpunosti apsorbovati pretvarajući se u energiju. Takođe, ujutru ne treba jesti zobenu kašu pripremljenu na vodi ili piti nemasni jogurt.

9 – 13 sati: u ovim intervalima slezina i srce naporno rade, i to je pravo vreme za mentalne napore, ali i laganu užinu. Ukoliko ste doručkovali oko 10 sačekajte malo, sa užinom, no ako ste jeli mnogo ranije, za užinu se savetuju voćni čaj , voćni jogurt ili banana.ž

pročitajte još i: Mediteranska ishrana utiče na depresiju?

13 – 15 sati: ponovo se aktiviraju creva i želudac. U organizmu tada ima mnogo enzima amilaze i proteaze, a koji razlažu šećer i skrob. Kako bi se održala radna sposobnost, organizam treba podstaći porcijom od 150 gr posnog mesa, piletine ili ribe uz garnirano povrće.

16 – 17 sati: sistem za izlučivanje – bešika i znojne žlezde se aktiviraju. U tom vremenskom periodu se povećava i sagorevanje masti. I tih sat vremena trebalo bi potrošiti na vežbanje i bez jela. Ali ne treba zaboraviti da vodu treba unositi, posebno ako se bavite sportom.

17 – 19 sati: pravo vreme za večeru kako bi se utolila glad. Ovaj obrok treba da bude upola manji od ručka i savetuje se zapečeno povrće s ribom ili piletinom, mladi sir i nezaslađeno voće.

Posle 19 sati počinje period odmora organa za varenje. Enzimi se u to vreme gotovo i ne luče, pa ukoliko osetite glad popite kefir.

20 – 21 sat: hormon spavanja, melatonin, počinje da se luči i organizam priprema za spavanje. Kako bi telu pomogli popij te čaj bez kofeina kao što su oni od mlečike, kamilice, matičnjaka ili majčine dušice. Ovi napici će umiriti nervni sistem i olakšati san.

22 – 24 sati: koncentracija melatonina i hormona rasta. Ovaj period predstavlja fazu aktivnog obnavljanja i sagorevanja masti. Te ako se niste prejeli za večeru i spavate, za noć se može sagoreti i do 900 kalorija.

25/06/2021 12:18

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments