Da li je moda postala važan društveni faktor?
Povezane objave
Moda obuhvata popularne stilove u raznim sferama ljudskih aktivnosti i razmišljanja kroz istoriju, dok modna industrija ima šire značenje i to u kontekstu učestvovanja i promišljanja o važnim društvenim pitanjima i promenama.
Za modu se vezuju termini “moderan/na” “nemoderan/na”, a kao stereotip je ustaljeno mišljenje da je ono usko vezano za žene.
Bilo kako bilo, moda diktira važna društvena pitanja, veliki broj radnih mesta i ogroman priliv finansijskih sredstava.
Da li je, kao takva, postala važan društveni faktor?
Moda 21. veka se nije zadržala samo na garderobi. Ona je danas način na koji govorimo, pa i način razmišljanja; povezuje tehnologiju sa svojim korisnicima, diktira tempo življenja i postaje, svesni mi bili toga ili ne, bitan društveni faktor.
Da, moda je i umetnost. Ali, moda je i biznis. Mora da dobije aplauz i zadivi, ali mora i da se proda.
Da, umetnost treba da bude pokretač u dizajniranju, ali sve to nema svoju svrhu ako se ne nađe na telima kupaca – rekao je belgijski dizajner Dries Van Noten.
Međutim, moda je bila i pokretač različitih društvenih promena, sloboda, slavila je i slavi feminizam i telo, a danas se od nje očekuje da bude društveno angažovana.
Mislite li da je danas komplikovanije nego ikad biti modno osvešćen?
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*