Neobeleženi automobili na francuskim putevima koji detektuju prebrzu vožnju
Povezane objave
Više modela automobila sa skrivenim sistemom za praćenje ograničenja brzine stiže na francuske puteve: Kako oni funkcionišu?
Neidentifikovana vozila, koja su upravo počela da rade u Dordonju, otkrivaju vozače koji prekoračuju dozvoljenu brzinu.
Dotični automobili, koji mogu da provere brzinu vozila na putevima, a da ih nije lako identifikovati, počeli su da budu operativni u Dordonju na jugozapadu Francuske.
Vozila za proveru brzine su u funkciji u mnogim delovima Francuske od februara 2021. Od 1. aprila ove godine pridružio im se Dordonj (Nouvelle-Aquitaine), s četiri takva automobila.
Ranije su bili poznati kao equipement de terrain mobile (ETM, „mobilna terenska oprema” ili „mobilni radarski automobili nove generacije”).
Ovim automobilima upravljaju privatne kompanije a mogu ih voziti uniformisani policajci ili osoblje privatnih kompanija koje je obučavala država. Njihova plata nije povezana s učinkom i ne dobijaju više novca ako uhvate više vozača koji prebrzo voze.
Prošle godine, La Securite routiere je saopštio da se vlasti sve više odlučuju da ustupe posao nadzornih kamera za kontrolu brzine privatnim kompanijama, kako bi „oslobodile resurse i bolje iskoristile veštine i kvalifikacije organa za sprovođenje zakona“ u drugim oblastima, kao što je testiranje vozača za koje postoji sumnja da nisu vozili po zakonu, koji su pod uticajem pića ili droge.
Smatra se da je nove automobile teško otkriti jer se njihova oprema prevozi u neobeleženim vozilima, a sistem koristi infracrveno svetlo koje nije vidljivo vozačima.
Kako funkcionišu?
- Proveravaju brzinu vozila na putu koji nadgledaju
- Vozač mora da prati unapred postavljenu GPS rutu koju odredi Ministarstvo unutrašnjih poslova i lokalna prefektura
- Ruta se određuje u zavisnosti od lokalne stope nezgoda i gde je prekoračenje brzine najčešće
- Automobil se automatski prilagođava ograničenju brzine na putu koji se nadgleda
- Provere se mogu vršiti na bilo kojem putu, u bilo koje doba dana i noći
Ima li znakova po kojima se ovi automobili mogu prepoznati?
Ove automobile je teško prepoznati jer nisu obeleženi i koriste nevidljive infracrvene detektore. Međutim, možda ćete moći da uočite sledeće stvari:
- Crni kvadrat i dve male kamere pozadi, poput „oka“
- Noću, niz malih, crvenih LED dioda (koje su deo infracrvenog sistema)
- Veliku crnu kutiju na instrument tabli, koja sadrži kameru i tablet za vozača
Automobili se biraju nasumično, s normalnim registarskim tablicama tako da se lakše neprimećeni uklapaju u saobraćaj. Određene veb stranice su počele da dele registarske tablice ovih automobila, kako bi omogućile vozačima da ih prepoznaju.
Najčešći modeli koji se koriste u ovoj službi su:
- Citroen Berlingo
- Dacia Sandero
- Ford Focus
- Peugeot 208, 308, 508 i Partner
- Renault Megane
- Seat Leon
- Škoda Octavia
- Volksvagen Passat i Golf.
Kolika je margina tolerancije pri proveri brzine?
Ova vozila ciljaju na vozače koji voze poprilično brže od dozvoljenog, a ne na ljude koji su neznatno prekoračili dozvoljenu brzinu. Njihova tolerancija iznosi:
- 10 km/h za brzine ispod 100km/h
- 10% za brzine veće od 100 km/h
Ovo je više u poređenju s 5 km/h i 5% za druge kamere za ograničenje brzine.
To znači da će vozila koja putuju brzinom od 146 km/h na auto-putevima, 124 km/h na magistralnim putevima ili 61 km/h u urbanim sredinama biti detektovana.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*