Broj stanica za punjenje električnih automobila ne prati ubrzan rast njihove prodaje

17/02/2022 20:30

Industrija automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu apelovala je na kreiranje nadzornog organa koji bi obraćao pažnju na sistem punjenja električnih automobila i dostupnost punjača.

Rast prodaje električnih vozila nadmašuje uvođenje novih stanica za punjenje, saopštilo je Društvo proizvođača i trgovaca motora (SMMT).

Shodno tome, rečeno je da je potreban regulator za praćenje tržišta. Vlada je saopštila da ulaže 1,3 milijarde funti za proširenje mreže za punjenje.

Tokom decenije između 2011. i 2021. broj punjača u Velikoj Britaniji skočio je sa oko 1.500 na više od 48.000, prema industrijskim podacima.

Međutim, između 2019. i 2021. godine broj električnih automobila u saobraćaju se povećavao mnogo brže nego što su se stanice za punjenje postavljale.

Štaviše, njihovo uvođenje je bilo neravnomerno, išlo je brže na jugu Engleske nego na severu, saopštilo je ovo industrijsko telo.

SMMT je pozvao vladu da uspostavi novi regulatorni organ pod nazivom „Ofcharge“ – kancelariju koja će nadgledati tržište.

Javna mesta za punjenje „i dalje su ključna za poverenje potrošača i na njih se i dalje oslanjaju mnoge komercijalne flote, kao i trećina britanskih domaćinstava koja nemaju predviđeni parking van ulice“, dodaje SMMT.

Prodaja električnih automobila raste

Električna vozila se vide kao način da se smanji emisija gasova koji izazivaju efekat staklene bašte iz transportnog sektora, koji je postao segment s najvišom emisijom u Velikoj Britaniji 2016.

Međutim, iako postoji veliko interesovanje za električne automobile, to se još uvek nije adekvatno pretočilo u vozila na putu.

U 2020., broj baterijskih električnih automobila na putevima porastao je za 114% na rekordnih nešto manje od 200.000, dok je broj „plug-in“ hibrida skočio 35% na nešto manje od 240.000.

Takođe je došlo do naglog porasta interesovanja za polovne električne automobile.

Međutim, električni automobili ostaju mali deo automobila na putevima u Velikoj Britaniji, čineći samo 1,3% od ukupnog broja.

Preduzeća su prednjačila u kupovini voznog parka, ali automobilska industrija gura da potrošači kupuju i električne automobile.

Međutim, mnogi ljudi brinu o izvesnim stvarima vezanim za električne automobile, a dva glavna su troškovi kupovine automobila i da li ima dovoljno punjača, uključujući i one neophodne za duža putovanja, kažu u automobilskoj industriji.

Prošlog leta poslanici su takođe izrazili zabrinutost zbog troškova javnog punjenja, rekavši da je to daleko skuplje od punjenja automobila kod kuće. Od tada su cene energije skočile.

Cene punjenja električnih automobila „moraju biti fer“, smatraju političari.

Majk Hejvs, izvršni direktor SMMT-a, pozvao je na „jasne mete“ i veću podršku vlade za uvođenje tačaka naplate.

Portparol Odeljenja za transport rekao je da vlada obezbeđuje više od 1,3 milijarde funti „kako bi podržala kontinuirano postavljanje punjača u kućama, preduzećima i na stambenim ulicama širom Ujedinjenog Kraljevstva, ujednačavajući naše odredbe o tačkama punjenja, istovremeno podržavajući primenu brzog punjenja na auto-putevima i glavnim putevima A u Engleskoj“.

Vlada će uskoro objaviti svoj plan infrastrukture za električna vozila, rekao je portparol, dodajući: „Nastavljamo da radimo s lokalnim vlastima kako bismo osigurali da su angažovani u tranziciji i ohrabrujemo ih da iskoriste šemu punjenja u stambenim četvrtima, za koju je prošle godine izdvojeno 20 miliona funti za postavljanje javnih punjača u stambenim zonama.”

17/02/2022 20:30

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments