Porsche Taycan “Najbolji električni automobil 2022.” s cenom preko 100.000 dolara
Povezane objave
Citat Toma Kruza iz filma Risky Business i dalje zvuči istinito: Porsche ne prihvata zamenu. Tako očigledno razmišljaju i u renomiranom australijskom automobilskom magazinu Drive, koji je Taycan EV stavio na pijedestal u njegovoj klasi.
S paletom od osam varijanti, koja obuhvata limuzine s četvoro vrata i karavan Cross Turismo s povišenim klirensom, Taycan nudi futuristički i EV budućnosti s dušom i angažovanjem koje očekujete od automobila s bedžom ove kultne nemačke marke.
Kvalitet konstrukcije i korišćenih materijala je vrhunski kod Taycana, koji može da uradi sve što možete da poželite od jednog električnog automobila.
Performanse su izuzetno impresivne, čak i kada je reč o Taycanu 4S srednjih specifikacija. Ovde standardna baterija od 79,2 kWh može da isporuči 390 kW i 640 Nm uz pomoć tandema motora ili da se nadogradi na Performance Battery Plus s dužim dometom, koji obezbeđuje litijum-jonska jedinica od 93,4 kWh, omogućavajući izlaznu snagu od 420 kW i 650 Nm. Menjač u ovom slučaju predstavlja jedinstveno Porscheovo rešenje s dva stepena prenosa.
To je ono što čini razliku kada je reč o upotrebi Taycana u stvarnom svetu, jer dok su drugi elektromobili brzi van svih granica prilikom starta, imaju tendenciju da gube autonomiju i performanse kako se brzina kretanja povećava. Taycanova transmisija mu omogućava da blista kako na planu silovitog ubrzanja „iz mesta“, tako i pri visokim brzinama na auto-putu.
Prelazak na vodeći Taycan Turbo S pruža performanse poput rolerkostera sa 560 kW i čak 1050 Nm koji su trenutno dostupni, kadri da vam „zalepe“ unutrašnje organe za sedište kada pritisnete papučicu „gasa“.
Međutim, potrošnja energije je veća od ostalih u ovoj kategoriji, posebno ako previše uživate u tim balističkimm ubrzanjima, a treba imati u vidu da automobili s manjim baterijama imaju domet od 365 km.
Međutim, punjenje je impresivno brzo ako se koristi pravi hardver, s Taycanovim sistemom od 800 volti, koji može da pokrene ultrabrzo punjenje do 270 kW DC.
Kvalitet enterijera je vrhunski, s mnoštvom opcija personalizacije, koje su dostupne kako bi se vaša kabina izdvojila od ostalih. Međutim, tipično za Porsche, ovo će vas koštati, a entuzijastično biranje dostupnih stvarčica u okviru dodatne opreme, može znatno povećati cenu.
Uredna postavka dvostrukog ekrana na kontrolnoj tabli je sjajna inkluzija (s opcijom dodavanja trećeg ispred putnika), ali sve dodirne tačke imaju tendenciju da privlače mnogo otisaka prstiju.
Takođe vredi napomenuti da će vozači višeg rasta otkriti da je B stub tačno tamo gde će se naslon vašeg sedišta prirodno postaviti, takko da može biti teško ulaziti i izlaziti iz automobila.
Format Taycana, kao limuzine s četiri sedišta (naravno, ima pet pojaseva, ali to srednje mesto je malo tesno) ne odgovara svima, jer je zadnji prostor malo skučen za odrasle, a „liftbek“ konfiguracija zadnjeg dela, mada zgodna, nudi prtljažnik umerene zapremine od 366 litara (plus 84 litra napred).
Naravno, kome je potrebno više po pitanju praktičnosti, može se odlučiti za Cross Turismo karavan, koji rešava ova pitanja. Naime, pruža malo više prostora za glave putnika i raspolaže prtljažnikom zapremine 405 litara pozadi i 84 litra napred.
Međutim, za koju god karoserijsku konfiguraciju ili izlaznu snagu da se odlučite, Taycan će vam pružiti najbolje od onoga što je danas dostupno, i to svaki put kada budete seli u njega.
Ovaj automobil ne samo što nudi fenomenalno iskustvo vožnje vrhunskog električnog automobila, već je u isto vreme istinski Porsche.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*