Kako da istrenirate mozak da se nosi za kriznim situacijama

03/04/2020 11:09

Kako da istrenirate mozak da se nosi za kriznim situacijama

Najvažniji zadatak mozga je da nas drži na sigurnom. On procesuira sve situacije i emocije kroz koje prolazimo i treba da bude pripremljen za krizne momente.

Bilo da se radi o realnoj ili potencijalnoj opasnosti, mozak na to odgovara tako što je spreman za odbranu. Pošto je trenutno kriza u celom svetu, zbog pandemije korona virusa, svaki pojedinac je informisan o tome i oseća manju ili veću dozu straha. Postavlja se pitanje da li možemo kontrolisati svoj strah ukoliko nismo trenutno u neposrednoj opasnosti?

Stručnjaci navode četiri načina da istreniramo svoj mozak da što bolje odgovori na krizne situacije:

  • Prihvatite svoja osećanja i ne borite se protiv njih.

Kada osetimo nešto što nam ne odgovara, uglavnom na to reagujemo tako što pokušavamo da blokiramo ova osećanja. Uglavnom bežimo od svojih osećanja i bavimo se nečim drugim, ili preterano radimo, gledamo tv, jedemo nešto, provodimo vreme na društvenim mrežama, itd. Ne možete promeniti svoja osećanja, ali možete način na koji odgovarate na njih.Suočite se sa svojim emocijama i nakon toga recite: “Dobro, šta ja mogu da uradim u vezi sa tim?” Ako ne možete da promenite situaciju možete način na koji ćete provoditi vreme dok se sve ne završi. Radite nešto kreativno, dodajte svojoj rutini nešto novo, gledajte da udovoljite sebi i da uživate u svarima u kojima niste imali vremena ranije.

  • Budite popustljivi prema sebi.

Anksioznost može da izazove frustraciju. Kada primetite da vas preplavljuju ova osećanja stanite i recite sebi da će sve biti dobro. Sasvim je normalno da se osećate tako. Dok pokušavate da smirite sebe, zamislite kako biste razgovarali sa uplašenim detetom.

  • Meditirajte!

Meditacija je jedan od načina da prihvatite nelagodnost koju osećate. Praktikovanje meditacije pomaže da brže i lakše počnemo da radimo nešto što bi nam bilo od koristi u budućnosti. Ako prihvatite snažne emocije, one će samo proći, u suprotnom one će se vraćati.

  • Dišite!

Radite vežbe disanja. Pored toga što jačaju pluća, one nam pomažu da živimo u sadašnjem trenutku.

U današnjem vremenu, ove tehnike pomoću kojih ćete se smiriti ne predstavljaju luksuz, već neophodnost. Jako je bitno da vodimo računa o svom mentalnom zdravlju i da pazimo u kom smeru nas odvode naše misli.

03/04/2020 11:09

Komentariši:

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*