126 godina od otvaranja Ajfelovog tornja

31/03/2015 10:01

Na današnji dan 31. marta 1889. godine otvoren je Ajfelov toranj u Parizu koji se gradio od 1887. godine. Danas je ovo jedna od najpoznatijih građevina na svetu.

Iako je gradnja završena 31. marta, na svečano otvaranje čekalo se do 6. maja kada je toranj bio otvoren i za javnost.

Ajfelova kula predstavlja simbol Pariza, a ime je dobila po inženjeru koji ju je projektovao – Gistavu Ajfelu. Kula se nalazi u glavnom gradu Francuske na Marsovim poljima.

ajfelov-toranj-gradnja

Izgradnja Ajfelovog tornja

ajfelova-kula-reka

Jedna od najpoznatijih građevina na svetu

Toranj je građen od 1887. do 1889. godine, a njegova svrha bila je da posluži kao glavna kapija za ulaz na Svetsku izložbu 1889. godine povodom proslave stogodišnjice francuske revolucije. Do 1930. godine Ajfelov toranj je bio najveće zdanje na svetu, a njegova visina je 300 metara, dok je, nakon što je postavljena televizijska antena, njegova visina sada 324 metra.

Zbog što nakon Svetske izložbe nije bilo puno turista koji su posećivali Ajfelovu kulu, bilo je u planu da se ona sruši 1909. godine. Međutim, zahvaljujući tome što je ova građevina na poslednjem spratu imala metereološku stanicu i zbog toga što je Evžen Dukretet postavio telegrafsku vezu sa Ajfelove kule od 4 kilometara, Ajfel je uspeo da ubedi Gustava Feriea, koji je bio odgovoran za bežične veze u vojsci, da se ne sruši toranj.

1913. godine omogućena je veza na udaljenosti od 6.000 kilometara, a bili su uhvaćeni i signali u Americi, a 1920. godine dotadašnji vojni predajnik prerađen je u civilni i koristio se za radio program. Ajfelov toranj je i kasnije bio koristan, pa su tako 1957. godine tamo postavljene satelitske antene.

Ajfelov toranj se sastoji od 18.038 delova od livenog gvožđa, a spojen je zahvaljujući 2,5 miliona zakovica. Zahvaljujući merama bezbednosti koje je Ajfel uveo, u toku izgradnje poginuo je samo jedan radnik, što je za to vreme bio veliki uspeh.

31/03/2015 10:01

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments