Nastavnika sve više, đaka sve manje

21/10/2014 10:13

Nastavnika sve više, đaka sve manje

Prema podacima sindikata prosvete, u Srbiji oko 20.000 profesora nema pun fond časova. Međutim, nadležni imaju drugačije podatke i tvrde da ih ima četiri puta manje.

U poslednje dve godine posao je izgubilo 130 profesora. Razlog za ovo je sve manja zainteresovanost za pojedina zanimanja i broj dece koji se stalno smanjuje. Tako su pojedini zanati nestali, iako su perspektivni.

Primer takvog zanimanja je kožarstvo i tekstilstvo. Profesorka ovog predmeta Mirjana Paunović Kostić rekla je da je u jednom odeljenju od petnaest učenika bilo dva obrazovna profila, a sada je i to odeljenje počelo da se osipa. Tako su ona i jedna njena koleginica završile na listi tehnoloških viškova.

Viška profesora najviše ima među profesorima likovnog, muzičkog, fizičkog, istorije i geografije. Iz desetogodišnje statistike sindikata može se zaključiti da je dece sve manje, a profesora sve više.

Iz sistema je izgubljeno 230.000 đaka, a prosveta se povećala za 10.000 ljudi. Sada smo u situaciji gde ima 20 ili 30 hiljada prosvetnih radnika koji nemaju pun fond časova.

Iz Ministarstva su izjavili da je u prosvetnom sistemu između 103 i 106 hiljada zaposlenih, a u sindikatima broje i one radnike koji su primljeni u radni odnos sa određenim procentom, dok se u Ministarstvu oni ne računaju. Računaju se oni koji su sa određenom normom primljeni, pa su izgubili deo te norme, izjavio je Zoran Kostić, pomoćnik ministra prosvete, i dodao da je tačna cifra 4.875 ljudi koji su prošle i ove godine postali tehnološki višak. Takođe, nadležni su rekli i da na određeno vreme trenutno radi više od 10.000 ljudi, a oko 3.000 veroučitelja je angažovano po ugovoru.

Sindikati zameraju direktorima što umesto sa liste tehnoloških viškova zapošljavaju nekog sa strane, ali nadležni tvrde da inspekcija reaguje na svaku prijavu i ispravlja takvu grešku.

Izvor: RTS

21/10/2014 10:13

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments