Koji ste tip Fejsbuk korisnika?

09/08/2017 17:11

U proseku, svoj Fejsbuk nalog dnevno proveri oko 1,28 milijardi ljudi, a na mesečnom nivou, ta cifra dostiže i dve milijarde korisnika. Prema istraživanjima, na dnevnom nivou, svaki korisnik provede oko 35 minuta na ovoj društvenoj mreži. 

U nedavno objavljenoj studiji, profesori s Univertiteta Brigham u SAD, pokušali su da pronađu odgovore na pitanja zašto je ova platforna osvojila ceo svet i zašto su ljudi danas i te kako spremni da ceo svoj život prikažu javno?

Prema odgovorima testiranih korisnika, istraživački tip izdvojio je četiri kategorije Fejsbuk korisnika:

1. Sve na “izvol’te”

Ovi korisnici upotrebljavaju Fejsbuk kako bi učvrstili odnose koji postoje izvan virtuelnog sveta. “Fejsbuk im služi kao produžetak odnosa koji imaju sa prijateljima, porodicom i partnerom i na taj način prikazuju osećanja koja imaju prema voljenim ljudima”, navodi se u studiji.

2. Ljubitelji opcije “share”

Za razliku od prve kategorije, ovi korisnici na Fejsbuk ne stavljaju fotografije, a njihov profil ih uopšte ne zanima. Umesto toga, oni šeruju tuđe statuse, videe, vesti i događaje i tamo informišu svoje virtuelne prijatelje. Nije im strano ni da komentarišu na druge poustove i da se u nedogled “nastavljaju”. Razlog, prema studiji, leži pravo u opciji “like”, a većina ispitanika priznala je da oseća posebno zadovoljstvo kada im stigne ovakva notifikacija.

3. Reklamožderi

Promocija na društvenim mrežama za mnoge kompanije predstavlja ključni segment marketinga. Mnogi od nas brže bolje traže “x” na prozoru kako bi sakrili svaki vid reklama. Međutim postoji nemali broj ljudi koji “vape” za reklamama i žele da vide ponudu zanimljivih i kreativnih proizvoda. U zapadnim zemljama, kupovina preko duštvenim mreža ima i do 30% udela u ukupnoj online trgovini!

3. Ljubitelji selfija

Oni koriste društvene mreže radi samopromocije. Pored toga što kače svoje fotografije, oni poustuju i videe i statuse isključivo o sebi. Za razliku od prve kategorije, selfi ljubitelji svesno i s namerom privlače pažnju na sebe.

4. “Voajeri”

Slično kao oni koji vole opciju “share”, voajeri ne ažuriraju svoje profile, a na Fejsbuk odlaze isljučivo ne bi li videli šta drugi ljudi rade. Fejsbuk je njihov “prozor” u živote drugih ljudi, kaže studija.

Ipak, istraživači se slažu da ovakvo kategorisanje nije u potpunosti validno, jer korisnici Fejsbuka mogu u isto vreme da pripadaju i u nekoliko kategorija. “Socijalne mreže su se intergrisale u sve, a većina ljudi ne razmišlja o tome zašto ima naloge na društvenim mrežama#, zaključak je studije.

09/08/2017 17:11

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments