Moda, tradicija i kamuflaža

07/06/2021 16:44

Kenijska fotografkinja Tandive Muriu predstavila je svetu jednu neobičnu kolekciju, kako je objasnila fotografije slave i preispituju kulturu njene zemlje. Fotografije iz njene serija Kamo, što je skraćenica za kamuflažu, prave optičku iluziju gde model gotovo nestaje u pozadini, ali je svejedno nemoguće ignorisati ga, preneo je BBC.

Na objavljenim fotografijama su predstavljeni fanki materijali, pomalo čudne frizure i drugi aksesoar. Autorka kaže da je uz tu veselost boja, iznela i kritiku na račun kako pojedinac može da se utopi i nestane.

pročitajte još i: Da li je moda postala važan društveni faktor?

– A moje životno iskustvo kao žene koja se bavi komercijalnom fotografijom bilo je da sam veoma brzo shvatila da bih lako mogla da nestanem jer sam olako shvaćena – izjavila je Thandiwe Muriu koja se sama obrazovala i to uz pomoć sveprisutnih platformi, a podrušku za to joj je pružao otac.

Sve prava na fotografije pripadaju Tandive Muriu.

Ova autorka još objašnjava da je jedna od četiri sestre i to je činjenica koju je njen otac iskoristio kako bi se borio protiv patrijarhalnih shvatanja. On je, prema svedočenju fotografkinje, ćerke naučio praktičnim stvarima od promene guma na automobilu do upotrebe foto-aparata.

Muriu je najpre radila komercijalne fotografije, a u Keniji u toj sferi dominiraju muškarci. Dalje, ona svedoči da joj nije bilo lako da pronađe svoje mesto među kolegama. A kako bi se usavršila postala je deo grupe fotografa iz Kenije, koji su za cilj imali da postave nove trendove tamošnje domaće foto-scene. U toj grupi su je ohrabrili i uverili da je vreme za njen umetnički projekat, a koji nije komercijalan. I tako je pre šest godina, 2015, nastao Kamo.

Sve prava na fotografije pripadaju Tandive Muriu.

Autorka je izabrala modele što tamnije boje kože nasuprot trendu izbeljivanja kože. To je vrlo popularno u Keniji, jer ima onih koji smatraju da je lepši svetliji ten. U kulturi plemena Kikuju smatra “simbolom lepote” rupica između zuba, a još je i insistirala na prirodnoj kosi.

možda vas zanima i: Korseti – od donjeg veša do fetiš mode

Od materijala je koristila one koji su tipični za Afriku. Međutim, nije insistirala na tradicionalnim printovima. Tradicionalne frizure je uz pomoć stiliste uspela da načini modernim uz jednu “vrcavu notu, iako su to u osnovi frizure kakve su nosili njihovi preci”. A što se “naočara” tiče, modeli su nosili one koje su napravljene od limenki soka, štipaljki za veš, četki za pranje flaša… svega onoga čime bi se pokazala inovativnost u korišćenju stvari iz svakodnevne upotrebe.

 
07/06/2021 16:44

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments