Da li je vodonik solucija za ljubitelje tradicionalnih motora s unutrašnjim sagorevanjem?

13/03/2022 12:24

Da li su SUS motori koji koriste vodonik rešenje na koje čekaju ljubitelji tradicionalnih benzinskih agregata?

Već izvesno vreme iz automobilske zajednice dolaze spekulacije o vodoniku kao pogonskom gorivu koje bi potencijalno moglo da zameni benzin. Na tom planu posebno su aktivni Japanci.

Krajem prošle godine, grupa velikih svetskih proizvođača automobila se udružila u cilju kreiranja novog motora s unutrašnjim sagorevanjem. Reč je o sklopu koji je efikasan, upotrebljiv i pre svega ekološki podoban.

Motor o kojem je reč je takođe kreacija jednog od najvećih imena u svetu motocikala, jer je Yamaha bila ključni igrač koji je pomogao u razvoju i dizajnranju dotične jedinice. U ovom zajedničkom projektu su učestvovali i Mazda, Subaru i Toyota, a prvi prototip motora koji je kreirala ova grupacija je blizu kompletiranja.

Ono što dodatno raduje automobilske entuzijaste je da se radi o V8 platformi, baziranoj na Lexusovoj jedinici. Bila su neophodna temeljna unapređenja da bi sve funkcionisalo kako treba, s tim što se Yamaha fokusirala na sistem usisa i paljenja, zajedno sa specijalistima iz japanske snabdevačke firme Denso.

Rezultat je impresivan, jer 5,0-litarski V8 isporučuje više od 450 ks i oko 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Naravno, ovde se ne radi o pogonskom agregatu za motocikl, ali očekujemo da će u budućnosti neko konstruisati i takvu soluciju.

Vodonični SUS motori funkcionišu na gotovo identičan način kao i benzinski, što znači da „usisavaju“, „sabijaju“, „detoniraju“ i „izduvavaju“. U ovom slučaju se vodonik meša s vazduhom na prilično isti način kao kod tradicionalnih motora, obezbeđujući energetski bogatu detonaciju. Zapravo, jedina stvar koja nedostaje u ovom procesu su zagađivači, koji kod benzinaca i dizelaša kro izduv izlaze u atmosferu. Tome treba dodati činjenicu da su autonomija kretanja i vreme punjenja veoma slični kao kod konvencionalnih vozila, što će obradovati mnoge vozače.

13/03/2022 12:24

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments