Himna u doba pandemije
Teška za izgovor, ali laka za plesati. Ovako glasi najkraći opis za hit pesmu “Jerusalema”. Sa preko 100 miliona pregleda ovaj megahit se upisao u listu izazova koji traju na društvenim mrežama uz haštag #JerusalemaDanceChallenge.
Ono što ovu pesmu izdvaja jeste da su uz nju plesali svi, od vatrogasaca, medicinskog osoblja, učenika, policajaca do časnih sestara u godini pandemije i borbi protiv koronavirusa. Inače pesmu su stvorili južnoafrički producent i DJ Master KG i gospel pevačica Nomcebo Zikode iz Johanesburga, a otpevana je na Zulu jeziku.
Zanimljivo je i što je ovu pesmu podržao i sam predsednik Južne Afrike Ciril Ramaphosa, pozivajući ljude da učestvuju u izazovu. Internet je prepun snimaka na kojima ljudi plešu uz zvuke pesme, a najmasovniji izazov postavili su građani Rumunije. Čak njih 300, različitih godina života, plesalo je u Temišvaru na gradskom trgu.
Globalni izazov započeo je nakon što je grupa mladih ljudi u Angoli prošlog februara snimila video na kojem plešu uz taktove Jerusaleme. Od tada, a u Covid – 19 vremenu ova pesma je ujedinila energiju sa nadom da nam se život što pre vrati u normalu. Planeta živi istu želju, ocenjeno je u komentarima, a to je da se što pre izborimo sa virusom, koji ne utiče samo na fizičko, već gotovo jednako i mentalno zdravlje ljudi.
Energija koju je pokrenulo ovo ostvarenje poredi se sa uspehom ranijih planetarnih hitova poput brazilske Lambade (1980), španske Makarene (1993) i Happy (Farela Viliamsa 2015). Treba napomenuti, da Jerusalema nije pesma koja je ciljano nastala. Ona je napisana i izvedena godinu dana pre nego što je postala super viralna, u novembru 2019. godine.
Inače, Master KG (Kgaogelo Moagi) je mladi je južnoafrički muzičar koji je i nagrađivani producent. Od svoje 13 godine života se bavi bitovima, a tvorac je plesa pod nazivom Balobedu, koji je vrsta hip – hop plesa, a koji se i u Jerusalemi “igra”.
Od muzike ljudi očekuju pozitivan impuls, a ovo je pesma utehe i nade, te je brzo proglašena i za svojevrsnu himnu. Pandemija je donela teška vremena, a u njima se uvek traži nešto što će građanima probuditi želju i veru u neko bolje sutra. Takođe, u teškim vremenima javlja se potreba i za ritmom koji poziva na zajedništvo.
Kako obično biva, optimizan uvek dolazi iz zemalja koje su siromašne ili tkz. onih iz trećeg sveta. Iako je originalni spot uglađen, ipak prikazuje Afriku koja se bori s problemima zavisnosti, život koji su nehumani i daleko od merila zapadnog sveta. No, Afrika i dalje pleše verujući u budućnost koja će biti bolja.
Kada smo radili “Jerusalemu”, nismo ni sanjali da će postati planetarno popularna. Mislili smo da će se slušati isključivo na afričkom kontinentu. Pogrešili smo, izjavio je producent pesme dodajući da je presrećan što je svetu pružio bar tri minute nade.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*