Mala matura: Priznaje se odgovor na sporno pitanje sa testa?
Povezane objave
Prilikom polaganja kombinovanog testa u okviru završnog ispita ove godine pred maturantima se našlo pitanje koje je u Zbirci imalo pogrešno rešenje.
Učenici koji su se vodili rešenjem koje su videli u Zbirci zadataka za kombinovani test, na maloj maturi odgovorili su pogrešno, što je dovelo do konfuzije.
U skladu sa tim sprovedena je istraga, prema preporuci ombudsmana, kako bi se saznalo ko je kriv za ovaj propust zbog kog je veliki broj učenika ostao bez određenog broja bodova.
Ombudsman je ustanovio da su Ministarstvo prosvete i Zavod načinili propust u radu tako što, nakon saznanja da Zbirka zadataka sadrži grešku u rešenju zadatka iz fizike, nisu obezbedili da se otklone ili umanje štetne posledice propusta po učenike.
Preporuka ombudsmana je i da Zavod i Ministarstvo priznaju kao tačan sporni odgovor na kombinovanom testu svim učenicima koji su kao odgovor dali rešenje koje se nalazi u Zbirci.
Osim toga, u preporukama ombudsmana se navodi i da Ministarstvo omogući upis učenika u skladu sa novim brojem poena, ne dirajući učenike koji su već upisani, ali i da se Zavod javno izvini učenicima i njihovim roditeljima zbog načinjenog propusta, a da Ministarstvo preuzme aktivnosti i mere u okviru svojih zakonom propisanih nadležnosti i izvrši nadzor nad radom Zavoda povodom konkrentog slučaja.
Ministarstvo prosvete će u zakonskom roku odgovoriti na preporuke koje je dao zaštitnik građana.
Izvor: RTS
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*
Neka gospodin ombudsman diplomira fiziku, pa neka onda sam prizna netsčan zadatak.
Način rešavanja ovog propusta bi trebalo da ide na račun autora, stručnih redaktora i korektora, a ne na račun ekzaktnosti.
Ovo je nepodnošljiva lakoća besmisla u Srbiji.
Ako se dobro sećam, u zbirkama za pripremu za malu maturu svi zadaci imaju rešenje, ali bez postupka. To što je pogrešan odgovor zaokružen kao tačan jeste propust izdavača, ali učenici koji su, dok su se pripremali za malu maturu, radili taj zadatak su isto tako mogli da primete tu nepravilnost i da pitaju svog predavača zašto ne mogu da dobiju tačan rezultat. Verujem da postoje učenici koji su tako postupili i da su na testu dali tačan odgovor. Takođe verujem da su oni koji su na testu zaokružili netačan rezultat zapravo napamet učili odgovore iz zbirke, čime se gubi… Učitaj još »
Zadatak nije bio racunski, vec je bilo potrebno zaokruziti koji otpornici su vezani paralelno…
A ipak postoje učenici koji su tačno rešili zadatak.