Testiranje na prisustvo virusa i preko app?

14/04/2021 14:02

Testiranje na prisustvo virusa i preko app?

Kompanija Semic RF iz Minhena radi na aplikaciji za skeniranje očne jabučice, kako bi se utvrdilo da li je i ko zaražen koronavirusom. Kako navode iz te kompanije, ceo proces bi trajao samo tri minute, za identifikovanje nosioca virusa, a stopa tačnosti bi trebalo da je oko 95 odsto.

Semic RF je aplikaciju za skeniranje oka razvio s kolegama iz SAD. Trenutno čekaju odobrenje nadležnog regulatrnog tela, ali se nadaju da će aplikacija moći da se koristi do kraja maja. U objašnjenu za upotrebu ove app navodi se, da se u procesu koristi fotografija očne jabučice snimljena pametnim telefonom.

Virus se identifikuje, ako postoji simptomatska upala, koju nazivaju “ružičasto oko”. Stručnjaci iz kompanije još ističu i da su uspeli da izoluju postojanje virusa korona iz više od dva miliona različitih nijansi ružičaste. Kako Rojters prenosi, aplikacija je do sada testirana na više od 70.000 pojedinaca i može obraditi i do milion skeniranja u sekundi. Ali ima tendeciju da se taj kapacitet poveća, što bi omogućlo povratak većeg broja ljudi na masovne događaje poput koncerata ili fudbalskih utakmica.

pročitajte još i : Učenje uz pomoć aplikacije

Nakon preuzimanja aplikacije, korisnici treba da fotografišu obe očne jabučice, pošalju fotografiju na procenu, a rezultat se može sačuvati kao QR kod na pametnom telefonu testirane osobe. Ova aplikacija nije planirana za širu masu, naime, ona je za početak namenjena kompanijama i komercijalnim korisnicima. Mesečnu će upotrebu aplikacije korisnic plaćati 480 evra.

Američki tehnološki gigant Microsoft je najavio kupovinu kompanije za veštačku inteligenciju i govornu tehnologiju Nuance Communication. Planiraju da potroše oko 16 milijardi dolara, a razlog te trgovine je potražnja za zdravstvenim uslugama na daljinu u vreme pandemije.

Ove dve kompanije ušle su u partnerstvo 2019. godine radi automatizacije administrativnog rada u medicinskom sektoru. Akvizicija, koja je objavljena u ponedeljak, pokazuje zainteresovanost Microsoft-a da se proširi i na zdravstveni sektor. Prema rečima izvršnog direktora Microsoft-a Satja Nadela, akvizicija će njihovu tehnologiju direktno uključiti u komunikaciju lekara i pacijenta, koja je ključna za sve usluge zdravstvene zaštite.

možda vas zanima i Koje su karakteristike aplikacije Tik Tok?

Ali će i proširiti njihovu vodeću ulogu u primeni veštačke inteligencije (AI) u preduzetništvu i u biometrijskoj bezbednosti. Ova kompanija navodi i da posluje sa 77 odsto američkih bolnica, isporučujući usluge kliničkog prepoznavanja govora, medicinske transkripcije i medicinskog snimanja. Posluju u 28 zemalja, a 2020. godinu zaključili su s prihodima od 1,5 milijardi dolara.

A, kako bi se ljudi manje ozleđivali, korisnici mobilnih telefona s operativnim sistemom Android sada imaju mogućnost da instaliraju aplikaciju Digital Wellbeing. Naime, posle preuzimanja aplikacije, moći će da primaju notifikacije koje će ih upozoravati da moraju da gledaju napred dok hodaju.

Nova funkcija je osmišljena radi povećanja sigurnost korisnika mobilnih telefona, a svrha aplikacije je da upozori korisnike da dok hodaju ne gledaju stalno u svoje mobilne telefone. Funkcija je nazvana Heads Up (Glavu gore) i uklopljena je u aplikaciju Digital Wellbeing, koja je dizajnirana kako bi korisnicima pomogla u praćenju i kontrolisanju u kojoj meri koriste svoje mobilne telefone.

Pa je tako, na primer, moguće ograničiti vreme upotrebe određene aplikacije ili utišati notifikacije u određenom periodu. Među notifikacijama su poruke “budite oprezni”, “gledajte napred”, “pazite gde idete” i slične, a prate ih živopisni emotikoni.

14/04/2021 14:02

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments