Matador MH2 – slovački superautomobil koji kao gorivo koristi vodonik.
Povezane objave
Kako izgleda budućnost superautomobila? Spekulacije su brojne, a možda upravo Matador MH2 Hydrogen Supercar daje odgovor na to pitanje.
Reč je o novom, inovativnom konceptu superautomobila, koji je trenutno izložen u Slovačkom ekspo paviljonu (Slovakian Expo Pavilion) u Dubaiju, gde ga prisutni posetioci mogu dobro osmotriti uživo. Matador MH2 je prvi slovački automobil pogonjen vodonikom, a ujedno predstavlja ogroman iskorak po pitanju dizajna.
U današnjem svetu automobila koji se ubrzano menja po pitanju pogona, kompanijama su ostala tri izbora na raspolaganju: mogu i dalje da se drže tradicionalnih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (do kraja njihove ere), da se okrenu elektrifikaciji (baterijskom pogonu) ili da uđu u jedinstven svet vodonično pogonjenih automobila. Naravno, novi hibridna i električna vozila trenutno okupiraju naslovne strane, ali šta ako su vodonični automobili naša budućnost?
Matador grupa verovatno to misli, i sigurno je da nisu jedini, dok je njihov senzacionalni MH2 koncept fantastična demonstracija tehničkog umeća i posvećenja vodoničnoj tehnologiji. Matador MH2 pogoni jedinstveni sklop koji je razvio slovački TUKE univerzitet. Matador isporučuje 600 ks i može da pojuri do 250 km/h, dok do 100 km/h ubrzava za samo 3,9 sekundi, i sve to uz nultu emisiju.
Ovaj impresivni, „zeleni“ pogonski sistem pruža sjajne performanse i u isto vreme ne zagađuje životni prostor. Uz to, nije mu potrebna mreža stanica za punjenja kao što je to slučaj s baterijskim električnim automobilima. Zapravo, uz odgovarajuću infrastrukturu, rezervoari Matadora MH2 bi mogli da se pune jednako brzo kao što je to slučaj s benzinom ili dizelom. Vodonik, kao inovativno gorivo, potencijalno rešava brojne probleme koje vezujemo kako za tradicionalne, tako i baterijski pogonjene automobile.
Matador grupa je započela svoju egzistenciju davne 1905., kao jedan od prvih svetskih proizvođača automobilskih pneumatika. Firma je bila fokusirana na svoj tradicionalni proizvod do 2007., kada je divizija koja se bavi proizvodnjom guma ušla u zajednčki poduhvat s Continentalom. S oslobođenim kapitalom, Matador je nastavio da se razvija u jednog od najvećih evropskih (Tier 1) komponentaša, zahvaljujući zajedničkom poduhvatu s Auffer Designom. Danas Matador grupacija svo svoje iskustvo koncentriše na viziju budućnosti u vidu MH2 koncepta, koji je početak nečeg posebnog što priprema ova organizacija sa sedištem u Slovačkoj.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*