Da li će se pojaviti i zombi nalozi?

11/05/2021 16:18

Da li će se pojaviti i zombi nalozi?

Ovih dana je kompanija WhatsApp na meti javnosti. I ovog puta se radi o istim promenama o kojima je i pre mesec dana vodila polemika. Kako su na svojoj zvaničnoj stranici objasnili, korisnički nalozi, koji ne budu ažurirani prema njihovim uslovima i smernicama, neće biti izbrisani, ali će postati “zombiji”.

Naime, korisnicima, koji se odluče da ne prihvate uslove kompanije, najpre će se prikazivati samo obaveštenje u kojem se traži prihvatanje istih. Međutim, nakon nekoliko nedelja korisnici će videti jedino trajni podsetnik da treba da ažuriraju aplikaciju prihvatajući nove uslove. Onog momenta kada korisnik vidi trajni podsetnik, aplikacija će se prebaciti u “režim ograničene funkcionalnosti”.

Taj režim znači da korisnik neće moći da pristupi svojoj listi ćaskanja, a ukoliko mu i stigne nova poruka moći će da je otvori preko svojih obaveštenja i isto tako odgovori. U tom režimu moći će da se primaju svi dolazni pozivi. Ali, posle nekoliko nedelja korisnik više neće moći da prima ni audio ni video pozive.

Do sada se pominjalo da bi sa ovakvim načinom rada moglo da se počne 15. maja. WhatsApp uverava da nalozi neće biti brisani, ali će aplikacija svakako biti beskorisna ukoliko se ne prihvate uslovi. Razlog zbog kojih se stručna javnost oglasila je objava WhatsApp da želi da uvede promene koje će omogućiti Fejsbuku da objedini sve podatke korisnika u svim svojim servisima. Sa tim u vezi nemački regulator za privatnost je pokrenuo postupak u želji da spreči WhatsApp u svojim namerama.

Poverenik za zaštitu podataka i slobodu informacija iz Hamburga, Johanes Kaspar smatra da bi prikupljene podatke kompanija mogla da iskoristi za proširenje poslovanja u vezi sa marketingom i oglašavanjem.

On sumnja da se “odredbe o deljenju podataka između WhatsAppa i Fejsbuka nezakonito sprovode zbog nedostatka dobrovoljnog i informisanog pristanka korisnika”. A kako bi se sprečila nezakonita masovna razmena podataka i obustavio pritisak na milione korisnika, on je pokrenuo postupak za zaštitu podataka.

Za sada nije poznato da li se ovaj postupak odnosi samo na korisnike u Nemačkoj kao ni da li će mu se neko od stručnih pridružiti u toj akciji. Inače, ovaj poverenik je prethodno uspešno sproveo sličnu naredbu protiv Fejsbuka pre oko 4,5 godine. I to, kako prenose mediji, zbog “ažuriranja uslova korišćenja WhatsApp-a i promena u vezi sa razmenom informacija u Fejsbukovim kompanijama”. Iako je FB pokušavao da se izbori protiv odluke, od tada je razmena podataka između FB i WhatsAppa ograničenija u EU nego u drugim regionima.

11/05/2021 16:18

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments