10 najlegendarnijih parfema svih vremena
Povezane objave
Nakon više godina pada, prodaja mirisa je ponovo u porastu, pružajući potrošačima umornim od pandemije preko potrebnu dozu luksuza i uživanja.
U SAD je ova kategorija zabeležila dvocifren rast u odnosu na 2020. i 2019. godinu, prema The NPD Group, s prodajom parfema, kolonjske vode i drugih mirisnih sokova za 61 odsto.
Nema boljeg načina nego da zamolite ljude koji najbolje poznaju mirise, insajdere iz industrije lepote, da glasaju za 100 najboljih mirisa svih vremena.
Početkom januara, poslato je od 300 glasačkih listića insajderima iz industrije, koji se sastoje od osnivača, marketinških stručnjaka, prodavaca, influensera, urednika, parfimera, analitičara.., a zatim su tabelarno prikazani njihovi odgovori.
Merila su bila široka. Glasači su mogli da izdvoje svojih 10 do 20 najboljih mirisa, a od njih se tražilo da pri izboru koriste sledeće parametre: originalnost koncepta, mirisna originalnost, maloprodajni učinak, marketinške inovacije, kvalitet sastojaka i dizajn pakovanja i boce.
Evo 10 najvećih mirisa svih vremena, prema izboru ličnosti iz industrije lepote.
-
Chanel No. 5
Lansiran: 1921.
Parfimer: Ernest Beaux
Porodica mirisa: cvetni aldehidni
„Zlatni standard“, rekao je jedan glasač. „Početak svega o čemu razmišljamo kada je reč o modernom mirisu“, rekao je drugi. Najprodavaniji miris svih vremena, koji sadrži 1.000 cvetova jasmina u svakih 30 mililitara. „Ne samo da traje, već i trijumfuje.
-
Le Labo Santal 33
Lansiran: 2011.
Parfimer: Frank Voelkl
Porodica mirisa: drvenasto aromatični
Ono što je počelo kao sveća postalo je jedan od „najkultnijih mirisa svih vremena“, kaže jedan glasač. „Prvi veliki kultni niche miris“, rekao je drugi. „Pomogao je da se niche segment učini relevantnim.“
-
Thierry Mugler Angel
Lansiran: 1992.
Parfimer: Olivier Cresp
Porodica mirisa: gurmanski
„Ključna prekretnica u modernoj istoriji parfimerije“, napisao je jedan glasač, ponavljajući osećanja mnogih, o mirisu koji je stvorio kategoriju Gourmand kategoriju. Njegova popularnost je nesmanjena: 2021. godine prodato je 27 jedinica svakog sata.
-
Frédéric Malle Portrait of a Lady
Lansiran: 2010.
Parfimer: Dominique Ropion
Porodica mirisa: „Tajanstvena elegancija“
Malle je napravio dva finalna pokušaja u kreiranju mirisa, koji će postati „Portret dame“. Naparfemisao je svoju ženu jednim od njih i zamolio je da prošeta. Kada se vratila 10 minuta kasnije, izjavila je da su je četiri puta na ulicama Menhetna pitali o imenu i poreklu njenog parfema.
-
Chanel Coco Mademoiselle
Lansiran: 2001.
Parfimer: Jacques Polge
Porodica mirisa: svež ćilibar
Chanel je zadužio Polgea da kreira miris koji bi i sama Koko Šanel nosila. Danas je to četvrti najprodavaniji prestižni parfem u Americi i pomogao je „da se Chanel ponovo nametne kao vrhunski igrač u svetu mirisa i postavi novi trend“, rekao je jedan glasač.
-
Dolce & Gabbana Light Blue
Lansiran: 2001.
Parfimer: Olivier Cresp
Porodica mirisa: citrusni drveni
Glasači hvale ovaj miris inspirisan Sicilijom, za koji je Crespu trebalo dve godine da ga razvije, uz pokretanje novog olfaktivnog trenda, ističući njegovu „jedinstvenost“ na tržištu. „Koristi mali broj, ali zato moćne molekule i vrlo malo prirodnih sastojaka, da bi stvorio prirodnu senzaciju“, napisao je jedan.
-
Dior Eau Sauvage
Lansiran: 1966.
Parfimer: Edmond Roudnitska
Porodica mirisa: aromatični citrusni
„Prvi put je korišćen hedion, koji je na kraju trebalo da se koristi u skoro svakom mirisu“, napisao je glasač, o novosintetizovanom molekulu zvanom metil dihidrojasmonat, koji je predstavljao naučni proboj u parfimeriji.
-
Tom Ford Black Orchid
Lansiran: 2006.
Parfimeri: Pierre Negrin i David Apel, Givaudan
Porodica mirisa: cvetni floralni
„Najbolji parfem koji dele oba pola“, napisao je jedan glasač. “Nije bio prvi, CK One jeste, ali je najbolji.”
-
Giorgio Armani Acqua di Gio
Lansiran: 1996.
Parfimer: Alberto Morillas
Porodica mirisa: citrusni
Najprodavaniji muški miris otkada je lansiran 1996. godine, prodat u više od 25 miliona jedinica. „Personifikuje dugotrajan, čist, svež, vodenast osećaj“, rekao je jedan glasač. „Neverovatne prve dve TV kampanje“, primetio je drugi.
-
Calvin Klein CK One
Lansiran: 1994.
Parfimer: Alberto Morillas
Porodica mirisa: aromatični citrusni
„Uniseks pre svog vremena“, rekao je jedan od ispitanika, „i odgovoran za prelazak s težih mirisa 80-ih na čistije, lakše mirise 90-ih. CK One je takođe bio prvi miris koji se prodavao u Tower Recordsu, remetilačkoj strategiji distribucije koja je u skladu sa promenljivim stavovima o pristupačnosti potrošačima.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*