Petrol Teksas je opao za 305% i po prvi put ima negativnu vrednost

16/04/2020 14:55

Petrol Teksas je u ponedeljak po prvi put zabeležio istorijski pad od 305% i po prvi put od kad postoje statistike je prešao negativne vrednosti, u kontekstu u kom je cena varila bila kotirana na -37,63 dolara.

Na kraju sednice Berze Robe iz Njujorka, kvote futures Texas petrola za snabdevanje u maju su spale sa rekordnom cifrom od 55,9 dolara u odnosu na petak.

Analitičari su podvukli da ovi ugovori za maj neće više biti referentni indeks za petrol iz SAD-a, a od utorka bi trebalo da se analizira napredak futures ugovora za jun, u zavisnosti od količine potražnje. U ponedeljak, ugovori za jun su bili zaključeni na 20,43 dolara, budući da je zahtev veći u odnosu na maj za pet puta.

Kolaps je pre svega refleksija trgovaca koji su potpisali ugovore do juna, tako da niko neće da dobije isporuku pošto je ceo kapacitet skladištenja skoro kompletan.

Ovo je važna tačka da se razume šta se desilo u ponedeljak: nema više mesta za skladištenje i velike operacije Vlade SAD-a da se naprave zalihe su skoro završene i zbog toga, jedan kupac može da stigne da kupi petrol.

Inače, firma za konsalting je naglasila da tržište zna da će zalihe petrola SAD-a biti na maksimumu veoma brzo, i u toj meri rafinerije će nastaviti da značajno smanjuju aktivnost, zbog nedostatka prostora za skladištenje, posebno za benzin, bez prodaje.

Smatramo da su komercijalne zalihe petrola SAD na visokom nivou na kraju aprila.

Pandemija koronavirusa je snažno uticala na ekonomsku aktivnost u celom svetu i smanjila je potražnju za petrolom. Znači da je zaključen istorijski sporazum na početku ovog meseca da bi se smanjila proizvodnja za 9,7 miliona barila dnevno, početno od prvog maja, a mnogi smatraju da neće biti dovoljno ni za neutralisanje sniženja potražnje.

Takođe, futures ugovori za benzin koji dospevaju u maju su sniženi na 0,66 dolara, a oni za prirodne gasove su zaključeni na 1,91 dolar.

16/04/2020 14:55

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments