Revolucionarno otkriće udvostručuje vek litijum-jonskih baterija
Povezane objave
„Naš proces će produžiti životni vek baterija u mnogim stvarima, od pametnih telefona i laptopova, do električnih alata i električnih vozila“, kaže istraživač.
Inženjeri su otkrili način da se više nego udvostruči životni vek baterija koje se koriste u pametnim telefonima i električnim automobilima.
Ovaj proboj u oblasti baterija uspešno su demonstrirali istraživači s Univerziteta Kvinslend u Australiji, koji su produžili životni vek litijum-jonske baterije s nekoliko stotina ciklusa punjenja/pražnjenja, na više od 1.000.
„Naš proces će produžiti životni vek baterija u mnogim stvarima, od pametnih telefona i laptopova, do električnih alata i električnih vozila“, rekao je profesor Lijandžou Vang sa Australijskog instituta za bioinženjering i nanotehnologiju.
„Ovaj novi pristup karakteriše minimalni zaštitni premaz u skalabilnom procesu, utirući put za primenu ovih bogatih visokonaponskih materijala za sledeće generacije visokoenergetskih baterija.“
Metoda funkcioniše tako što se na površinu visokonaponske katode baterije dodaje atomski tanak „epitaksijalni“ sloj kristala dobijenih u laboratoriji, kako bi se značajno smanjila korozija koja se javlja tokom ciklusa punjenja.
Ova tehnika takođe znači da baterija zahteva manje plemenitih metala, koji su potrebni u trenutnim litijum-jonskim baterijama, koje se koriste komercijalno kako bi se sprečilo erodiranje katode.
Metoda je objavljena u časopisu Nature Communications.
„Nove metode poput upotrebe epitaksijalnih površinskih slojeva za poboljšanje efikasnosti ciklusa i životnog veka visokonaponskih katoda su od vitalnog značaja u potrazi za poboljšanjem gustine energije litijum-jonskih baterija“, rekla je dr Rosalind Gumu, tehnički specijalista iz Firme za istraživanje i razvoj VSPC, koja radi na razvoju i komercijalizaciji naprednih katodnih materijala za litijum-jonske baterije.
„Metode koje su ovde razvijene takođe imaju potencijal da stabilizuju druge katodne materijale koji se brzo razgrađuju s ciklusima.“
Otkriće dolazi iste nedelje kada je Teslin bivši tehnološki direktor rekao da životni vek baterija električnih automobila treba značajno da se poboljša kako bi se ostvarilo istinsko masovno usvajanje ovog tipa vozila.
Govoreći na energetskom događaju CERAVeek, JB Traubel je rekao da će se zahtevi kupaca odnositi na životni vek od najmanje 15 godina „u većini slučajeva“, bez potrebe za zamenom.
„Mislim da će trajanje baterije verovatno pratiti životni vek vozila“, rekao je on. „Lično, mislim da je manje verovatno da će ljudi staviti novu bateriju u stari automobil.“
Profesor Vang je rekao da bi nova litijum-jonska baterija mogla biti spremna za tržište u narednih nekoliko godina.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*