Onlajn nastava, reformisani program nastave istorije i JOB
Povezane objave
Frankfurtski univerzitet “Gete” objavio je rezultate svog istraživanja, te je zaključak istog da “nastava na daljinu nije donela željene efekte, već do unazađenja đaka”. Kako je preneo novosadski Radio021, naučnici su analizom došli do zaključka da je “nastava na daljinu bila efektna kao letnji raspust”.
– Prosečni razvoj đaka za vreme učenja na daljinu na proleće 2000. je bio obeležen stagnacijom, pa čak i unazađenjem i time je po efektima kao za vreme letnjeg raspusta – objasnio je profesor Andreas Frej dodajući i da je utvrđeno i da je došlo i do povećanja razdora u znanju između siromašnih i bogatih.
pročitajte još i: Ministar: Ne sme biti propusta, biće kazni
Jedinstveni obrazovni broj (JOB)
Učenici pojedinih škola u Srbiji dobili su Jedinstvene obrazovne brojve (JOB), a Vlada i Ministarstvo prosvete planiraju da do septembra uvedu Jedinstveni informacioni sistem prosvete (JISP) i JOB za svakog učenika i studenta.
List Novosti prenosi, na ovaj način će se pratiti razvoj od predškolca do diplomca, a biće sažeti i svi podaci o prosvetarima i poslovanju škole. Tako će moći da se spreče skrivanja slobodnih radnih mesta i da se vidi da li profesori rade na više fakulteta, bez dozvole. Inače, u okviru JISP-a naći će se svi podaci o svim obrazovnim ustanovama u Srbiji, njihovim dozvolama za rad, akreditacijama, nastavnom kadru, kao i o svim đacima i studentima.
možda vas zanima i: ITAcademy vam za svoj rođendan poklanja 40% popusta na upis
Nadležni kažu i da bi uvođenje informacionog sistema i JOB-a ima za cilj da se spreče zloupotrebe, ali i da se dođe boljeg usmeravanja obrazovanja ka potrebama tržišta. Sagovornici “Novosti” iz Ministarstva prosvete još kažu i da će dostupnost takvih informacija pomoći budućim učenicima i studentima da upišu škole i fakultete čije diplome su validne i priznate. JOB učenika i studenata ima 16 karaktera i zaštićen je od zloupotrebe podataka.
“Istorijsku svest mladih umesto škole formira politika”
Grupa profesora istorije pokrenula je peticiju da se po hitnom postupku ukine reformisani program nastave istorije u gimnazijama i srednjim stručnim školama, piše list Danas. Kako najavljuju taj zahtev će uskoro uputiti nadležnima. Novina piše i da je ovo treća školska godina kako se sprovodi reforma u srednjim školama, koja je više puta bila na meti kritika, a primedbe na račun “reformisane” nastave istorije sada iznose i profesori ovog predmeta, ukazujući na opasnost da istorijsku svest mlade generacije, umesto škole, formira ulica, štampa, politika, interesne grupe ili međunarodni faktori.
saznajte i gde je Obrazovanje zapravo besplatno
– Dete koje ne poznaje opštu i nacionalnu istoriju postaje laka meta za sve zloupotrebe koje savremeno društvo nosi. Kako zaštiti decu od narastajućeg antisemitizma i neonacizma ukoliko ne znaju ni šta ti pojmovi znače – stoji u peticiji u kojoj se navodi i da je reformom nastave istorije umesto hronološkog principa uveden tematski, po kome ne uče ni studenti istorije.
– Naši učenici prvo nauče ratovanje Srbije i Crne Gore u Balkanskim ili Prvom svetskom ratu, a tek nakon toga, praktično u drugom polugodištu, uče oslobađanje od osmanske vlasti, nastanak i izgradnju srpske države. To je potpuno besmisleno! Da ne govorimo da se isti paradoks proteže na sve epohe opšte i nacionalne istorije. Tako se Napoleonovi ratovi uče pre Francuske revolucije, a ideje prosvetiteljstva, koje su temelj pomenutih događaja, na kraju reformisanog sadržaja u poslednjoj nastavnoj temi. Paradoksalno, ali Drugi svetski rat se uči pre nacizma i fašizma – objasnili su autori peticije koji i zaključuju da je reforma školstva neophodna, ali smatraju da će ovakva kakva je, naneti nenadoknadivu štetu budućnosti naše zemlje.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*