Šta predstavlja mala rupa na prozoru aviona?
Povezane objave
Prozori na avionima napravljeni su od tri sloja, spoljašnjeg, srednjeg i unutrašnjeg.
A da li ste primetili postojanje male rupice na srednjem sloju?
Sigurnosna rupica
Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju svakog prozora pri dnu. Naime, ona postoji zbog sigurnosti i zadužena je za regulisanje pritiska na prozorskom staklu koji dolazi iz kabine i spoljašnjeg dela aviona tako što propušta malo vazduha.
Takođe, uloga ove rupice je i sprečavanje zaleđivanja i zamagljivanja.
Nakon poletanja i penjanja aviona, pritisak spoljašnjeg vazduha je u konstantnom padu, dok je vazdušni pritisak u kabini u stalnom porastu. Kako je reč o velikoj razlici između pritiska u kabini i spoljašnjeg, prozori su pod jakim pritiskom i postoji rizik od velikog oštećenja. Rupica na srednjem staklu postoji kako bi ta oštećenja sprečila.
Ukoliko dođe do pucanja spoljašnjeg sloja, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do sletanja na najbliži aerodrom.
Okrugli prozori
Prvi komercijalni avion, koji je izrađen 1952. godine imao je četvrtaste prozore. Međutim, takvi prozori nisu mogli podneti razliku u pritiscima, te su često pucali. Okrugli prozori su jači i izdržljiviji.
FOTO:Youtube/Printscreen
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*