Kako najbolje iskoristiti vreme posle posla

03/02/2016 09:42

Tokom naših života neprestano težimo ka sve većim dostignućima u našim karijerama i obrazujemo se da bi dostigli određene ciljeve naspram naših ambicija.

Biti uspešan u poslu koji volimo čini nas srećnim, a takođe nam i donosi pozamašnu sumu na kraju meseca, što nam omogućava da se brinemo o našim porodicama i idemo na odmore, uživamo u životu i kupujemo materijalne stvari koje nam ipak olakšavaju život.

Ipak, u ovim užurbanim životima koje živimo, uspeh ne znači ništa ako zaboravimo na ljude koji su nam bliski i ako dopustimo da oni zaborave na nas. Nikad niste prezauzeti da biste radili sta god želite posle posla, ali sve što vam treba je mali vodič kako da bolje iskoristite vaše, donekle ograničeno, slobodno vreme.

1. Završite radni dan u određeno vreme

Ne dopustite da vas zarađivanje za život spreči da živite – Džon Vuden

Prekovremeni rad ne donosi ništa osim loših rezultata, a i sprečava vas da imate ikakav privatni život. Kako najverovatnije imate druge stvari isplanirane, ako radite prekovremeno nećete biti sposobni da uradite išta drugo nego da se srušite na krevet i prespavate do jutra.

mother-1039765_640

Ako želite da imate energije za život odvojen od posla, onda bi definitivno trebali završiti radni dan u određeno vreme, da bi mogli bolje organizovati vaš raspored.

2. Odmarajte se ne više od trideset minuta

Danas uvek nekako žurimo. Ne znamo ni da se odmorimo ni opustimo. Čak je i tridesetominutna kafa sa prijateljima brzinsko razmenjivanje najnovijih vesti. Kada ste poslednji put seli u neko mirno mesto i pustili, bez griže savesti, mozak na pašu?

Da bi ste se izborili sa svakodnevnim stresom, morate naučiti da preračunate svoj dan i da razmislite o svemu što se desilo. Ako to ne uradite, samo nagomilavate negativnu energiju, a po dolasku kući, počećete raditi nešto drugo dok ne zaboravite na sve. Ali to ne znači da vas to neće tištiti podsvesno. Zato sedite makar pola sata, sipajte sebi kafu ili čaj i isključite sve što vas ometa. Ne dozvolite da vas ništa uznemiri dok uživate u tišini. Na ovaj način, sigurno ćete se odmoriti od napornog dana za vama i rešiti sve probleme u vašoj glavi.

3. Isplanirajte narednu nedelju tokom vikenda

Uvek imamo mnogo planova za sledeću nedelju, ali često na njih zaboravljamo, čak i ako ih zapišemo. Zbog ovoga, odvojite sat vremena da se organizujete. Sigurno pravite uvek istu grešku kada, recimo, planirate večeru ili žurku koju ćete provesti sa prijateljima ili porodicom, i svo vaše planiranje se svede na oslanjanje na vaše pamćenje ili zbrzano zapisivanje na najbliži list hartije. Kada sednete subotom ili nedeljom, ne zaboravite proveriti mejlove i poruke da biste bili sigurni da niste nešto zaboravili.

4. Recite „ne“

Kada kažete „da“ drugima, pazite da ne kažete „ne“ sebi – Paulo Koeljo

Pošto ionako nemate vremena da odradite sve što biste želeli, morate naučiti reći „ne“ ljudima kako biste preživeli radnu nedelju. Sigurno biste želeli da se vidite sa prijateljima ili roditeljima ili da popravite nešto po kući, ili da provedete vreme sa porodicom; na žalost – dan je kratak i ne možete sve postići. Srećom, nedelja ima sedam dana, tako da ćete sigurno naći koji sat za prijatelje.

Ako, pak, ni tad ne možete stići, ne forsirajte planove, nego recite prijateljima ili porodici da ćete im se javiti kada ste slobodni tokom vikenda i proveriti da li njima to odgovara. Sada shvatate važnost tog jednog sata planiranja, pravljenja rasporeda i zapisivanja svega toga.

Takođe, ako vas kolege pitaju da im pomognete oko nečega zbog čega ćete raditi prekovremeno, ne pristajte automatski, nego razmislite. Ako promenite planove u zadnjoj sekundi, napravićete potpun haos od vašeg nedeljnog plana.

5. Pišite blog

Pisanje je jedini način da objasnim svoj život samome – Pat Konroj

Danas, svako ima blog i piše svoja mišljenja o raznim temama. Ako ste se ikad zapitali zašto to ljudi rade, možda bi trebali napraviti svoj blog i sami se uveriti. Zapisivanje misli može pomoći da se nosimo sa određenim situacijama i može služiti kao podsetnik kako smo se osećali u određenom periodu našeg života. U suštini, to je vaš dnevnik, koji vam pomaže da izbegnete određene greške, dok u isto vreme pomaže drugim ljudima u sličnim situacijama.

Vaš je život verovatno haotičan i planirati ga sve je teže i teže. Kada pišete, ono što pišete na svome blogu će u početku biti takođe haotično, ali će početi da poprima neki oblik i strukturu, i time ćete izvežbati svoj mozak da razmišlja na organizovaniji i logičniji način. Takođe, vaš posao i privatni život će profitirati od toga, jer ćete imati čistiju sliku o tome kako ste se razvili kao osoba i o stvarima koje ste postigli usput. Početi je veoma lako, samo morate smisliti dobro ime, registrovati domen, informisati se o pristupačnom hostingu i nabaviti finu WordPress temu (mnoge su besplatne).

woman-865111_640

Blog možete pokrenuti u jednom danu, a onda možete početi izražavati svoju kreativnost, što će vam pomoći da se suočite sa problemima i emocijama i da dobijete nekoliko pratioca. Posle nekog vremena, uporedite svoje odluke sa onim pre pisanja bloga.

6. Ne zaboravite na prioritete

Da biste bolje iskoristili vreme, morate imati vaše prioritete u vidu. Ne zanemarujte važne stvari u životu, samo zato što je nešto neočekivano iskrslo. Ako stvarno nešto želite, to ćete i postići. Najbolji način za to je da ne dozvolite da vam se nešto drugo ispreči na putu.

Ako vaše dete ima svoj prvi nastup, a vi imate mnogo toga da odradite za sutra, setite se da će taj veliki momenat ostati u sećanju vašeg deteta zauvek. Veoma je važno filtrirati stvari tako da slobodno odgodite nekolicinu nevažnih zadataka i zapišite ih na papir. Naćićete načina da to postignete kasnije.

7. Prilagodite druge planove vašem rasporedu

Imati život van posla je jako važno. Tokom vašeg slobodnog vremena možete napuniti baterije baveći se omiljenim hobijem, ili jednostavno biti sa porodicom. Kada planirate druge događaje, budite sigurni da se ne prilagođavate vi njima, nego oni vama.

8. Vežbajte pre posla

Vežbanjem pre posla oslobodićete više vremena za druga zaduženja, a u isto vreme pripremićete se za naporan dan. Ako ste navikli vežbati posle posla, probajte trčati ili vežbati ujutru. Na taj način ćete sigurno povećati produktivnost, jer će endorfin pomoći da ostanete hladni i pribrani. Ako niste pokušali sa vežbanjem ujutru, probajte – pa ćete videti kako vam telo i um reaguju.

9. Ignorišite socijalne medije i isključite laptop

hands-437968_640

Ovo vam se sigurno dogodilo u nekom trenutku. Počeli ste pregledati svoj zid ili četovati sa prijateljima, a kad pogledate na sat, već ste izgubili sat ili više na tome. Ovo je veoma loša navika, jer ste izgubili vreme na nešto potpuno nevažno. Kada dođete sa posla i odmah se ulogujete na vaše naloge, počinjete se sve više udaljavati od realnosti i polako gubite pojam o vremenu. Na ovaj način, umesto da se igrate sa decom ili razgovarate sa partnerom, samo gubite vreme na socijalnim medijima.

Ako želite biti produktivni, iskoristite vreme provedeno na Fejsbuku ili Tviteru da promovišete sebe ili vašu kompaniju i to u kratkim crtama. Možete iskoristiti sat ili dva da popijete piće sa svojim prijateljima u najbližem kafiću, i dobijete vest i tračeve iz prve ruke. Ne možete se jednostavno diskonektovati, jer smo svi navikli da preturamo po našim zidovima, ali ipak pokušajte da ograničite vreme na socijalnim medijima.

10. Ne planirajte previše

Ljudi postaju haotični i neorganizovani kada žele natrpati previše planova u jedno popodne. Morate se suočiti s činjenicom da je takvo nešto nemoguće. Savršeno je razumljivo da želite uraditi sve te zanimljive stvari odjednom, ali ne možete se (još uvek) klonirati.

Ne planirajte previše. Koristeći prioritetizaciju i „ne“ strategiju, lako ćete odlučiti koje planove ćete ostvariti, a koje ćete morati odložiti ili otkazati. Čak i ako uspete napraviti tesan raspored koji bi vam omogućio da sve uradite, opet ćete morati nešto žrtvovati i bićete u žurbi sve vreme.

Zaključak

Postoji mnogo stvari koje se dešavaju u našim životima. Teško je pratiti ih sve. Ipak, morate razmišljati o vašoj porodici, prijateljima i o samom sebi da bi se mogli dobro organizovati i iskoristili vreme na najbolji mogući način.

03/02/2016 09:42

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments