Kako doprineti očuvanju životne sredine?

04/06/2023 12:01

Stopa zagađenja životne sredine svakodnevno je u porastu. 

Postoji veliki broj načina zahvaljujući kojima možemo doprineti očuvanju životne sredine i planete.

Kako svaki pojedinac može doprineti očuvanju životne sredine?

Voda

Potrebno je obratiti dodatnu pažnju prilikom korišćenja vode. Čak i neprimetne sitnice, mogu imati veliki uticaj. Kao kada, na primer, perete zube. Ne dozvolite da vode teče, zavrnite česmu.

Trudite se da, svaki put kada ste u mogućnosti, perete koristeći hladnu vodu.

Reciklaža

Reciklirajte, uvek. Raspodelite smeće, odvojite plastiku, konzervu ubacite u različitu kantu. Sve ovo pomaže pri smanjenju zagađenja. Statistika sprovedena u Americi otkrila je zanimljiv podatak. Naime, kada bi kompanija sa 7.000 zaposlenih, reciklirala sav papirni otpad u toku godine, to bi bilo ekvivalentno manjem broju automobila na putevima, čak 400 .

Neka automobil ostane kod kuće

Ukoliko biste automobil, bar dva puta nedeljno, ostavili ispred kuće, smanjili biste količinu izduvnih gasova, i to za 720 kilograma godišnje.

Zdravija varijanta, svakako je, šetnja ili vožnja bibcikla.

Energija

Redovno kontrolišite i čistite vazdušne filtere na klimi, kako sistem ne bi radio “prekovremeno”. Nema potrebe da trošite potrebnu energiju, onda kada niste kod kuće, pa zato nabavite programski termostat.

Vodite računa o struji, gasite nepotrebno svetlo, odnosno sijalice u prostorijama u kojima ne boravite.

Plastične kese

Naučnici su objavili podatke statistike: više od pet miliona komada plastike nalazi se u vodenim površinama na planeti. Ako baš trebate plastičnu kesu, trudite se da koristite samo jednu, više puta. Ne gomilajte plastične kese i ostalu plastiku.

Mislite o pčelama

Broj pčela je u padu, navode stručnjaci. Naime, životna sredina je zagađena, a pčelama je potrebno prijateljsko okruženje. U bašti posadite lavandu, suncokret ili ružu.

Posadite bilo šta, bitno je zelenilo.

04/06/2023 12:01

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments