Vrednost dijamanata: Zašto su tako skupi?

15/09/2015 10:06

Vrednost dijamanata: Zašto su tako skupi?

“Kada ne bi bilo žena, dijamant bi bio samo običan kamenčić”, rekao je Viktor Igo i u velikoj meri je bio u pravu. Ko je “kriv” što su dijamanti toliko skupi?

Do početka 19. veka dijamanti su smatrani retkim kamenjem, sve dok nije otkriven krater u Južnoj Africi u gradu Kimverliju koji je bio prava riznica dijamanata.

Kompanija “De Beers” je tada uspela da dijamante progura na tržištu tako što ih je predstavila kao nešto vezano za veridbu, što je u Americi ubrzo postala tradicija i kultura. Tako su vrlo brzo vereničko prstenje bilo samo ono koje ima dijamant.

prstenMeđutim, zbog toga što je otkriven novi izvor dijamanata, kompanija “De Beers” se uplašila da će dijamanti pojeftiniti, pa su morali da osmisle strategiju kako bi sprečili ovu “katastrofu”.

Kada je ova kompanija, prema statističkim podacima procenila koliko godišnje ima venčanja u Americi, odličili su da proizvode ograničen broj dijamantskog nakita, odnosno prstenja.

S obzirom na to da je kompanija “De Beers” kontrolisala 90 odsto sirove proizvodnje, mogli su sami da odrede koliko će dijamanata izbaciti na tržište u toku jedne godine i na taj način određivati cenu, koju su uspeli da održe veoma visoko.

Osim toga, u visokoj ceni dijamanata učestvovao je i marketing. Reklame i način na koji su se dijamanti predstavljali ljudima, uspeli su da od ovog kamenčića naprave simbol veridbe u Americi, a onda i šire. Lansiranjem dijamanata u filmove i muziku, podigla se tržišna vrednost jer je sve više žena širom sveta želela da ima dijamantski nakit.

Popularnost dijamanta je značajno porasla i nakon što je Merlin Monro odpevala svoju kultnu muzičku numeru “Diamonds are a girl’s best friend“.

Nisu svi dijamanti istog kvaliteta, ali cene ne moraju da to odražavaju. Naime, prodavci često i lošije dijamante prodaju po veoma visokim cenama, jer je veliki deo cene dijamanta upravo njegova simbolična vrednost, a ne realna.

Ono što je zapravo najveći problem vezan za dijamante, jeste tzv. “krvavi dijamant” – naziv za dijamante koji dolaze iz zaraćenih afričkih područja koji se prodaju kompanijama za trgovinu dijamantima, a od zarade se finansiraju građanski ratovi.

15/09/2015 10:06

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Lino Pugliari
8 godine ranije

Ljudska glupost.