Istorija automobilske industrije Severne Koreje je prepuna tajni i kopiranih vozila

01/02/2022 17:57

Istorija automobilske industrije Severne Koreje je prepuna tajni i kopiranih vozila

Severna Koreja je zemlja od oko 25 miliona stanovnika, ali po nekim procenama u njoj ima samo tridesetak hiljada automobila. To ovu zemlju čini državu s najmanje automobila u vlasništvu po glavi stanovnika na svetu. Šta to onda Severnokorejci, koji poseduju automobile, zapravo voze?

To nije lako utvrditi, budući da je reč o veoma zatvorenoj zemlji, u kojoj je cirkulacija informacija strogo cenzurisana. Ipak, neki su pokušali da pronađu odgovor.

Mercedes najomiljenija marka

Pored mnogih vozila koja koristi vojno osoblje, koje čini gotovo pet odsto ukupne populacije, postoji dosta uvezenih četvorotočkaša. Po ljudima koji su uspeli da prebegnu iz Severne Koreje, Mercedes-Benz je definitivno omiljena marka u vladajućoj strukturi zemlje, a što ste više pozicionirani, to je i prestižniji model koji vozite.

Luksuzne Toyote se takođe nalaze na severnokorejskim putevima, uprkos trgovinskim restrikcijama, koje spečavaju oba proizvođača da prodaju svoje automobile u ovoj zemlji. Takođe ima dosta Volvoa iz sedamdesetih, što je rezultat isporuke 1.000 modela 144, koji navodno nikada nisu plaćeni.

Gaz Pobeda

Ipak, postoji i domaća proizvodnja vozila. Prvi automobil koji je najverovatnije sklopljen u Severnoj Koreji je Pobeda, limuzina koju je kreirao sovjetski Gaz. Ovo preduzeće je sagradilo fabriku u Pjongjangu, gde se dotični model proizvodio pored nekoliko vojnih vozila.

Kopiranje kao ustaljena praksa

S obzirom na izolovanost kako u političkom, tako i kulturološkom smislu, ne iznenađuje činjenica da Severna Koreja ima sopstvenu automobilsku industriju. Sungri Motor Plant je osnovan 1950. radi proizvodnje vojnih vozila za Korejski rat, da bi kasnije bile sklapane civilne verzije za domaću upotrebu, počev s modelima Gaza. Danas se u ovoj zemlji proizvode vozila čija je sličnost s Volkswagenima, Mercedesima i nekim drugim više nego očigledna.

Pyeongwha, u međuvremenu, proizvodila je licencirane verzije Fiata, bazirane na Sieni i Doblu. Nakon isteka ugovora, nastavilo se s proizvodnjom kopija raznoraznih vozila. Sada ova fabrika ima ekskluzivna prava da proizvodi nove automobile i prodaje polovna vozila u zemlji. Ugovor zvuči bolje nego što što zapravo jeste, jer oficijelno, građani ne mogu da poseduju privatna vozila.

Audi R8 samo za “odabranog”

Ipak, nije loše biti lider Severne Koreje u smislu voznog parka, jer Kim-Džon-un ima Audi R8, Range Rover, Rolls-Royce.., između ostalog.

01/02/2022 17:57

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments