Mala matura će se polagati po novom modelu

13/01/2020 14:41

Učenici osmog razreda će na kraju godine polagati završni ispit po novom modelu, a sasvim drugačiji biće i način pregledanja njihovih testova. 

U pripremi je novi model male mature, prema kome bi zadaci iz matematike i srpskog, odnosno maternjeg jezika trebalo da ostanu slični sadašnjim, a drugačije bi izgledao treći test.

Najverovatnije neće ostati kombinovani, sa zadacima iz fizike, hemije, biologije, istorije i geografije, već će u ponudi biti dva-tri različita testa, a deca će ih birati prema svojim sklonostima i interesovanjima u daljem školovanju. Na primer, ako nekoga više interesuju društvene nauke, objašnjava ministar, mogao bi da polaže test sa pitanjima iz geografije i istorije. Isto bi bilo i za prirodne nauke.

“Konačan model još nije definisan, ali tim stručnjaka radi na tome”, objašnjava ministar prosvete Mladen Šarčević.

“Druga novina je način pregledanja testova iz koga želimo u najvećom meri da isključimo ljudski faktor. Urađeni testovi će se skenirati i pregledati automatski, uz pomoć specijalnog softvera koji je već u izradi.”

U praksi to znači da će iz svih škola u Srbiji testovi stizati u školske uprave, gde će se skenirati i slati u Beograd na pregledanje. Ministar naglašava da će svih 17 školskih uprava dobiti skenere za obradu testova. Tako skenirane testove pregledaće i ocenjivaće kompjuterski program.

Ministar najavljuje i novine u štampanju testova, kako bi se povećala bezbednost i smanjila šansa da zadaci budu “provaljeni” kao prošle godine. U Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja u Fabrisovoj ulici biće oformljena štamparija čiji će posao biti štampanje završnog ispita.

I do sada su u štampariji ovog zavoda štampani testovi, ali samo na jezicima nacionalnih manjina i za slabovide učenike, jer nisu imali veći kapacitet. Sada će njihove tehničke mogućnosti biti znatno povećane, pa se zadaci neće štampati u komercijalnim štamparijama, najavljuje ministar Šarčević.

13/01/2020 14:41

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments