Veliko otkriće CERN-a može biti i nova čestica!

17/05/2016 09:38

Veliko otkriće CERN-a može biti i nova čestica!

Evropska organizacija za nuklearna istraživanja – CERN u Švajcarskoj došla je do veoma zanimljivog otkrića, koje bi moglo predstavljati i novu česticu!

Najmoćniji akcelerator čestica na svetu, koji se nalazi u vlasništvu CERN-a, uskoro će početi da naučnicima daje mnogo više podataka nego dosad.

Dok se Veliki hadronski sudarač vraća u punu operativnost, naučnici u Fermilabu – glavnoj američkoj laboratoriji na polju fizike elementarnih čestica – uzbuđeni su zbog jednog otkrića u Švajcarskoj – tzv “izbočine” koja bi mogla da bude nova čestica.

Ona se ne može videti golim okom ali bi ipak, mogla da promeni razumevanje poznatog sveta fizike.

Naučnik iz Fermilaba Don Linkoln kaže da u fizici čestica, “izbočina” predstavlja pojavu kada imate glatku krivulju podataka – koja je očekivana – a onda se vidi višak, izbočina u sred krivulje, što je, kako ističe, često indikacija da su došli do nekog otkrića.

To znači da bi “izbočina” mogla da predstavlja novu česticu do sada nepoznatu naučnicima, što bi moglo da predstavi i najveće otkriće u poslednjih 50 godina.

Zahvaljujući tehnološkom napretku i globalnoj saradnji, naučnici u Fermilabu mogu da daljinski prate i analiziraju podatke koje stvaraju sudari čestica u hadronskom sudaraču, oko 7.000 kilometara daleko.

Veliki hadronski sudarač čestica započinje šestomesečne sudare protona, a naučnici se nadaju da će im ti podaci pružiti odgovor na pitanje da li je “izbočina” – nova čestica, ili tek izbočina na putu ka boljem razumevanju standardnog modela fizike.

17/05/2016 09:38