Nova Panasonic baterija za Tesla automobile menja pravila igre u automobilskoj industriji

28/10/2021 16:33

Nova Panasonic baterija za Tesla automobile menja pravila igre u automobilskoj industriji

Japanska kompanija je skinula veo s novog protipa u nastojanju da ispuni Tesline baterijske snove.

Tesla već izvesno vreme obećava velike promene kada je reč o budućim baterijama koje će koristiti u svojim vozilima, a Panasonic se nada da će najnoviji prototip ispuniti očekivanja nekada kalifornijskog, a sada teksaškog proizvođača automobila. Radi se o bateriji koju je japanska kompanija kreirala specijalno za potrebe Tesle. Obećava pet puta veće skladišne kapacitete po pitanju energije, što bi moglo značajno da poveća autonomiju kretanja.

Pored prirasta u energiji, baterija će koštati čak 50 odsto manje u smislu proizvodnih troškova, što će Panasonicovu proizvodnju baterija povećati „stostruko“ do 2030. Ova tri faktora bi mogla za rezultat da imaju bateriju koja će promeniti pravila igre u automobilskoj industriji, s nižom cenom i većim dometom, što su dve od glavnih prepreka u masovnijem usvajanju električnih automobila.

Panasonic nije odmah pružio komentar o dodatnim informacijama u vezi s prototipom baterije, dok Tesla nema službu koja održava veze s javnošću.

Međutim, prema dostupnim izveštajima, kreiranje prototipa novog paketa baterija se zapravo svodi na jačanje veza između Panasonica i Tesle. Iako američki proizvođač elektromobila gaji dobre odnose s Japancima već duže vreme, takođe je započeo sklapanje ugovora s južnokorejskim LG Energy Solutionsom i kineskim CATL-om u vezi s proizvodnjom litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija za svoje modele standardnog dometa (Standard Range). Panasonic ne planira da proizvodi LFP jedinice, što je tehnologija koju je Tesla usvojio radi proizvodnje jeftinijih baterija za vozila koje proizvodi. Nova baterija je takođe ekološki podobnija, jer koristi manje materijala retke zemlje (lantanoida).

28/10/2021 16:33

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments