Ležao 70 dana za 18.000 dolara

02/10/2015 10:53

Ležao 70 dana za 18.000 dolara

Američka svemirska agencija – NASA pre dve godine je na internetu objavila oglas da traži osobu koja će im pomoći u jednom od istraživanja koja sprovode.

Naime, učesnik u istraživanju imao je jedan zadatak – da leži u krevetu 70 dana i da za ovaj trudi dobije 18.000 dolara od NASA-e.

Iako deluje kao posao iz snova, ispostavilo se da nije baš tako. Zvuči veoma primamljivo – ležati i ne raditi ništa, a za to dobijati pare. Međutim, ovaj zadatak nije bio baš tako prijatan, nego je čak bio i prilično bolan.

U eksperimentu “Bed-Rest-Study” koji je NASA sprovela kako bi otkrila kako ljudski organizam – pogotovo kosti i mišići – reaguju u svemiru, učestvovao je 28-ogodišnji Amerikanac, Dru Ivanicki.

Ivanicki je imao zadatak da leži u krevetu 70 dana. Ovo je započeto u avgustu 2014. godine, a ubrzo je Dru shvatio da ovaj zadatak neće biti ni malo lak.

“Nikada nisam ležao u bolnici, tako da mi je ovo iskustvo bilo potpuno strano. Sama činjenica da nisam smeo da sednem činila je celu stvar još ekstremnijom. Fizički je bilo veoma bolno: telo nije naviknuto da bude ispruženo tako dugo” – rekao je Ivanicki.

Dru je ležao 70 dana u nizu u krevetu čiji je donji deo bio podignut za šest stepeni kako bi mu stopala bila na višoj poziciji od glave.

Prema rečima Ivanickog, u početku je bilo jako teško.

“Imao sam užasne glavobolje, bolela su me krsta. Teško je biti sve vreme u horizontalnom položaju jer kičmeni stub loše podnosi pritisak unutrašnjih organa” – objašnjava Ivanicki.

Osim ležanja na jednom mestu 70 dana, Ivanicki je morao i da zaspe svako veče u 22 časa i da se probudi ujutru u 6 sati, pritom nije smeo tokom dana da drema.

Sve što je morao da obavlja – mogao je da obavlja samo u ležećem položaju, pa je tako u krevetu jeo (a morao je sve sa tanjira uvek da pojede), kupao se, obavljao fiziološke potebe.

Za učešće u ovom eksperimentu Dru Ivanicki je potrošio 108 dana jer je bilo potrebno da se nakon 70 dana ležanja vrati u normalu kako bi mogao da nastavi svoj život. NASA je Drua platila 17.800 dolara, s tom što je morao da 5.000 dolara da za porez.

02/10/2015 10:53