Kako kockarnice podstiču igrače?
Povezane objave
Poznato je da nagrađivanje utiče na donošenje odluka. Ovo pravilo se odnosi na životinje ali i na ljude.
Takođe, klasičnim uslovljavanjem, životinje se mogu navesti na rizično ponašanje. Mogu li i ljudi?
Kako kockarnice podstiču ljude da “svojevoljno” ostavljaju novac?
Ketrin Vinstenli, Marija Čerkasova i njihov tim stručnjaka, sproveo je istraživanje o tome da li senzorno uslovljavanje, u vidu svetla i muzike, podstiče donošenje rizičnijih i neizvesnijih odluka kod ljudi.
Istraživanje su sproveli na najboljem mestu, odnosno u kazinu. Učestvovalo je 53 muškarca i 78 žena. Učesnici su igrali igru dva puta – jednom za slot-mašinama bez muzike i treperavog svetla i drugi put uz zvuke zveckanja novca i slike zlatnih kovanica pred sobom.
U oba slučaja, učesnicima su ponuđena dva džekpota, veći i manji. Za veći dobitak bila je manja verovatnoća i obrnuto.
Stručnjaci su ustanovili da je pažnja učesnika za mašinama sa muzikom i slikama bila rastrzanija, pa su se u ovom slučaju volonteri više usredsredili na muziku i slike, a manje na verovatnoću dobitka, dok su ispitanici za mašinama bez zvuka i slike racionalnije odlučivali, fokusirajući se na realne šanse za dobitak.
Prema mišljenju stručnjaka, ova studija je potvrdila da “nagrade” u vidu audio-vizuelnih podsticaja mogu motivisati i uticati na ljude na donošenje rizičnih odluka.
Izvor: nationalgeographic.rs
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*