Da li nasilne igrice i loše ocene stvaraju nasilnu decu
Povezane objave
Zamislite dve osobe, X i Y. Obe osobe su isto godište, iste rase i nacionalnosti i idu zajedno u istu školu. Deli ih samo jedna bitna razlika: X ima dobre ocene u školi ali Y ne. I tako sudeći po novim istraživanjima, predviđeno je koji od njih dvojice će biti privučeniji nasilnim video igricama i agresivnom ponašanju.
Istraživanje je urađeno na Univerzitetu u Amsterdamu i državi Ohajo u SAD-u i objavljeno je pod nazivom “Journal of Adolescence”. Istraživači su ispitivali i posmatrali više od 800 adolescenata u Holandiji. Holandski srednjoškolski sistem deli učenike na tri grupe na osnovu njihovih ocena na standardizovanim testovima – niža, srednja i viša akademska sposobnost – i dečaci su bili podeljeni jednako na sve tri grupe.
Istraživači su ispitivali dečake o igricama koje vole da igraju (samo 3 dečaka od 833 prijavljenih su rekli da ne igraju video igrice), i merili nivoe agresivnosti u njima i sklonosti preuzimanja rizika i tako procenili njihove motivacije za igranje video igrica.
Reuzltati su pokazali da dečaci na nižem akademskom nivou mnogo više vole nasilne video igrice nego dečaci na srednjem ili visokom nivou. Takođe su imali visoke percepcije ka tome da igrice deluju što realističnije i više su se identifikovali sa likovima iz igre.
Prethodna istraživanja su dokazala da identifikovanje sa likovima iz nasilnih video igara može povećati nivo agresije kod dece. Dakle rezultati ove studije ukazuju na to da dečaci nižeg nivoa obrazovanje spadaju u rizičnije polje negativnih efekata nasilnih video igara.
Istraživači su takođe shvatili da su ovi dečaci bili agresivnije ličnosti i da su bili skloniji rizičnijem ponašanju – u suštini, najagresivniji dečaci u istraživanju su bili oni koji su imali lošije rezultate testova i igrali nasilne video igre.
Primećeno je da ovi dečaci takođe dolaze iz porodica nižeg socijalnog i ekonomskog statusa, i da bi i to takođe mogao da bude jedan od razloga zašto su privučeni nasilnim video igrama. “Igranjem ovih igara,” kako navode istraživači, “ovi momci počinju da veruju da je agresivnost efektan način rešavanja konflikta i dobijanja onoga što žele u životu.”
Ipak, važno je reći da istraživači ne smatraju da su video igre i nizak učinak u obrazovanju izazivači agresije, samo da su faktori koji imaju jak uticaj na agresivno ponašanje, ukazujući da deca koja nemaju uspeha u školi i životu spadaju u grupu ljudi koje su najsklonije nasilju.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*