Prijavi problem preko aplikacije
Povezane objave
Građani sremske Mitrovice, Niša, Pirota… imaju mogućnost preko aplikacije za mobilne telefone da ulože žalbu/primedbu/ukažu na problem u svojoj lokalnoj samoupravi. Ovu mogućnost imaju oko pet godina, a kada će i ostatak Srbije imati tu šansu ostaje da se vidi.
Žitelji Sremske Mitrovice zahvaljujući Milanu Jovanoviću mogu ukazati na probleme u svom gradu, a kako sam navodi to je bio put od hiljadu milja. Prema njegovim rečima, sve je počelo od njegovog nezadovoljstva, preciznije nemogućnosti da se prijavi komunalni problem. Susretao se, kaže, sa apsurdnim odgovorima, koji nisu bili netačni.Kako bi se izbegli odgovori koje nadležan ili nije, bilo je potrebno izraditi centralizovani sistem za prijavu problema.
Na jedno mesto idu sve prijave, a sa tog mesta idu dalje odgovarajućim službama. Od prvobitne ideje da stvori aplikaciju koju će samo autor koristiti, isti se povezao sa predstavnicima gradske vlasti. Kako navodi, bilo mu je drago što u gradskoj upravi ima ljudi koji prate tehnološka dostignuća i žele da idu u korak sa njima.
pročitajte još i: Najpreciznija skener aplikacija za slepe
Od kako je puštena aplikacija u rad, interesovanje građana je veliko i gotovo svakodnevno istu koristi oko 30 korisnika. A sve prijave mogu videti na: www.prijaviproblem.rs/pregled-prijava. A, što se tiče zaštite podataka, autor navodi da se ne vide oni koje korisnik ije sam naglasio. Cilj je da se ljudi oslobode i da ne prezaju od bilo čega, a lične informacije mogu da vide 2 osobe, od kojih je jedna sam autor, a je osoba zadužena za obradu prijava.
Autor aplikacije zaključuje da je ona pre svega servis za građanje, tačnije alat kako bi se Sremska Mitrovica učinila lepšom i boljom. Ali predstavlja i jedan vid inkluzije građana u javni život.
Slično je i južnije u Srbiji. Portal Južne vesti pokrenule su servis “Prijavi problem“, preko koga bi građani mogli jednostavnije da kontaktiraju novinare, a ovi dalje nadležne službe i preduzeća, kako bi problem bio rešen. Kasnije su i građani Pirota, ali i Zaječara dobili mogućnost prijave problema preko pametnih telefona.
pročitajte još i Aplikacije osmišljene tako da olakšaju svakodnevnicu
Čitajući prijave građani skreću pažnju nadležnim službama na loše trotoare, rasvetu, kolovoz, neimanje obeleženih autobuskih stajališta… Zbirno, ukazuju na komunalne probleme sa kojima se svakodnevno susreću, a što bi trebalo da im olakša svakodnevnicu. U Srbiji ima 174 lokalne samouprave i većina njih ima zvanične sajtove, preko kojih građani mogu da ukažu na neki od problema… No, statistika kaže da se takve poruke slabije čitaju od onih koje su upućene preko opisanih aplikacija.
S druge strane, analitički servis jedinica lokalne samouprave sadrži relevantne podatke na nivou gradova i opština po oblastima koje su značajne za donošenje odluka na ovom nivou, za period 2011-2017. godine. Na ovom servisu mogu se pronaći osnovi podaci za jedinicie lokalnih samouprava (teritorija, stanovništvo, pokazatelji demografskih kretanja), finansijski pokazatelji gradova i opština iz završnih računa (podaci o prihodima i rashodima i njihovoj stukturi, kao i podaci o rezultatima i zaduženosti JLS) i podaci o socijalnoj zaštiti (prava i usluge socijalne zaštite finansirane iz budžeta Republike Srbije).
pročitajte još i Učenje uz pomoć aplikacije
Analitički servis ima za cilj da obezbedi efikasnije planiranje politika jedinica lokalnih samouprava, utemeljenih na objektivnim činjenicama i utvrđenom stanju. Kreiran je tako da omogući vizualizaciju selektovanih skupova podataka, a omogućava i međusobno poređenje lokalnih samouprava na jednostavan način, izborom konkretnih pokazatelja. Takođe, pruža transparentne informacije građanima i privredi o radu opština i gradova, kao i onima koji ovu vrstu podataka koriste u svojim analizama i istraživanjima.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*