Iskoristite tehnologiju da nagradite ili kaznite svoje dete

05/05/2016 13:04

Čak i odrasli nekad ne žele da urade svoje obaveze, a kamoli deca. Kako da iskoristimo tehnologiju da popravimo njihovo ponašanje?

Prvenstveno je važno da shvatite da ne možete naterati svoje dete da radi domaće zadatke ili redovno pere zube samo zato što im vi tako govorite. Međutim, možete im pomoći da izvrše svoje obaveze bez obzira da li im se one sviđaju ili ne tako što ćete im postaviti određeni cilj. Vašem detetu ne moraju da se sviđaju domaći zadaci, bitno je samo da ih urade.

Važno je da otkrijete šta je ono što vaše dete najviše ceni. Kod današnje dece to je najčešće tehnologija.

Najveći problem sa tehnologijom je taj što možete zabraniti npr. korišćenje kompjutera, ali će zato vaše dete sedeti pred televizorom ili čačkati svoj mobilni telefon. Oni će raditi bilo šta osim onoga što vi želite da oni urade.

Navedeni saveti će vam pomoći da iskoristite tehnologiju za popravljanje ponašanja vašeg deteta na pravi način:

  • Umesto da zabranite svom detetu korišćenje nekog uređaja u potpunosti, omogućite mu da “zaradi” svoje vreme na neki način.
  • Neki roditelji menjaju šifru za internet svakog dana i daju je detetu tek pošto izvrši svoje obaveze za taj dan.
  • Neke telefonske i televizijske kompanije vam omogućavaju da isključite sadržaj ili usluge u određenom vremenskom periodu tako da ne morate da otimate telefon ili daljinski upravljač svom detetu.
  • Ohrabrujte ih da smisle načine na koje mogu da izvrše svoje obaveze i zarade svoje vreme pred ekranom.
  • Ne padajte na stav “baš me briga”. Deca veruju da ćete zbog njihove indiferentnosti prestati da ih kažnjavate na taj način.
  • Ako pokušavate da popravite određeno ponašanje, nemojte kažnjavati svoje dete na isti način za neko drugo ponašanje.
  • Nemojte postavljati nedostižne ciljeve. Vaše dete mora da se potrudi da ih ostvari, ali nemojte dozvoliti da ga težina zadatka obeshrabri.

 

05/05/2016 13:04

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments