4 koraka ka personalizovanoj učionici

17/09/2014 08:41

Personalizovano učenje je ključno u transformaciji obrazovanja. Ovaj oblik učenja se može objasniti kao utvrđivanje učenikovih interesa i pružanje prilika za razvoj tih interesa. U pitanju je oblik učenja koji je fokusiran na učenika i kontrolisan od strane učenika.

Pitanje je kako ovakav način učenja primeniti u praksi. Kod personalizovanog učenja tehnologija igra ključnu ulogu. Nastavnici mogu personalizovati lekciju za svakog učenika koristeći podatke iz formativnih ocena, njegovih interesa ili samo trudeći se da bolje upoznaju tog učenika.

Da bi se utvrdilo šta je najbolje za učenike potrebno je preispitati tradicionalne metode učenja. Neki od tradicionalnih metoda bi morali biti promenjeni da bi personalizovano učenje moglo da zauzme svoje mesto.

4 najvažnije stvari kod personalizovanog učenja su:

Poznavanje učenika

Da bi se lekcija mogla personalizovati za svakog učenika, potrebno je da ih nastavnik jako dobro poznaje. Da bi se ovo postiglo potrebno je kreirati baze koje sadrže dosta informacija o učenicima. Ali to je samo početak. Najvažnije je da nastavnik razvije vezu sa učenikom i sazna šta su im interesi i koje tipove učenja preferiraju.

Prilagođene lekcije

Sledeći korak je okupljanje dece po interesima, potrebama i veštinama. Prilagođavajte aktivnosti koje uključuju čitanje i pisanje, u predavanje ubacite i digitalne medije. Ovo će zainteresovati učenike a istovremeno može olakšati vizualizaciju rezultata za učenike.

Učenici moraju postaviti svoje ciljeve

Pomozite učenicima da spoznaju svoje snage i prednosti i postave lične ciljeve kod učenja. Ako ne znate šta su im interesovanja teško ćete prilagoditi lekciju njihovim potrebama. Deca koja imaju sopstvene ciljeve i očekivanja od obrazovanja imaju najviše uspeha u školovanju.

Tehnologija mora doprineti interakciji

Važno je da se razvije onlajn zajednica gde učenici mogu učestvovati u diskusiji i saradnji i izvan učionice. Što više rade zajedno učionica će biti personalizovanija jer će nastavnik imati više informacija o tipovima učenja koje preferiraju. Tehnologija može pomoći i za organizaciju učeničkih informacija, poput ocena , što je još jedan faktor koji doprinosi personalizovanoj učionici.

17/09/2014 08:41

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments