3 načina da poboljšate učinak na pismenim proverama

22/09/2014 06:47

Jedan od najbitnijih faktora koji utiče na ocenu je način na koji učenik pristupi pismenoj proveri. Posao koji odradite pre pismenih i kontrolnih zadataka je najbitniji, ali velika važnost leži i u strategiji koju primenjujete tokom izrade.

Ovde ćemo navesti 3 važne stvari koje treba da uradite, kako biste maksimalno iskoristili vreme koje vam je dato za izradu pismene provere.

1. Dobro iskoristite vreme da iščitate zadatak.

Pre početka izrade, na većini pismenih provera imate kratak period da iščitate zadatke. Ovo vreme je neprocenjivo, jer vam daje šansu da organizujete izradu. Period iščitavanja i planiranja može napraviti ogromnu razliku u vašoj oceni. Ključno je pročitati sve, da biste okvirno znali koliko će vam vremena biti potrebno za svako pitanje. Ukoliko su pitanja esejska, možete iskoristiti ovaj period za pisanje kratkog koncepta, kako bi na startu uštedeli vreme. Pored koncepta, možete zapisati na papir sitnim slovima one informacije za koje mislite da ih se nećete kasnije setiti, a u tom momentu su vam na pameti. To mogu biti datumi, imena važnih ličnosti, formule, statistike i slično. Pored toga što ćete imati mini podsetnik, oslobodićete se pritiska pamćenja komplikovanih informacija, koje ste teško naučili pa se osećate nesigurno.

2. Držite se vremenskog rasporeda.

Učenici koji dobijaju dobre ocene, ne samo da dobro vladaju gradivom, nego i znaju rasporediti vreme na kontrolnim zadacima. Ukoliko potrošite više vremena nego što bi trebalo na neko pitanje, možete sebe dovesti u velike probleme. Ono što se na kraju vrednuje je ocena i nećete dobiti posebnu nagradu zato što ste na jedno pitanje odgovorili odlično, a na ostala jedva utrošili vreme. Dobro planirajte vreme  i držite se tog plana.

3. Koncentrišite se i ne dozvolite da vas pritisak savlada.

Učionice u toku pismenih provera mogu biti izuzetno stresno okruženje. Svi učenici su pod pritiskom ocena, vremena i svog znanja. Ovakvo stresno okruženje može se poigrati sa vašim umom. Povedite računa o važnosti podataka koje ispisujete. Ne dozvolite da vam promakne ispisivanje bitnih informacija. Razmislite pre nego što ispišete nešto. Česta je pojava da se učenici unesu previše u oblast iz koje je pitanje i završe ispisujući nebitne informacije, pri tom gubeći vreme za ostala pitanja. Dobru ocenu ćete zaraditi na osnovu kvaliteta, a ne kvantiteta podataka koje ispišete na kontrolnom zadatku.

22/09/2014 06:47

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments