Šta otkriva nova studija o životu na drugim planetama?

25/12/2022 14:37

Šta otkriva nova studija o životu na drugim planetama?

Naučnici pokušavaju, kroz razne strategije da dokažu da izvan našeg Solarnog sistema postoje uslovi za život.

U okviru novih tvrdnji, postojanje tekuće vode i kiseonika u atmosferi nije dovoljno.

Život van Zemlje

Ovakve strategije dolaze kao posledica toga što se planete istražuju uglavnom indirektno, i zbog toga što je Zemlja jedini model koji podržava život, pa samim tim i jedini primer od kojeg se kreće.

Postavlja se pitanje, u naučnim krugovima, da li je kiseonik dovoljna osnova za razvijanje različitih oblika života?

Nedavno sprovedena studija pokazala je da to nije dovoljno.

Naime, u pitanju je studiji koja je sprovedena na Univerzitetu Džon Hopkins, u okviru koje je tim eksperata u laboratorijskim uslovima simulirao atmosferske uslove sa planeta izvan našeg Solarnog sistema, a kako bi dokazao da kiseonik nije dovoljan da bi se razvio život.

Kako kiseonik na našoj planeti čini 21% atmosfere, predstavlja proizvod procesa fotosinteze, odnosno kulminaciju u “velikoj oksidaciji” koja se odigrala pre oko 2,45 milijarde godina. U pitanju je događaj koji je bitno promenio sastav atmosfere na Zemlji, a koji je predstavljao i polaznu tačku navedene studije.

Naučnici su sproveli eksperiment kombinujući devet različitih gasova, kako bi se kreirali atmosferski uslovi egzoplaneta koje su već neko vreme predmet istraživanja.

Nakon tri dana, došlo se do zaključka da kiseonik u kombinaciji sa organskim materijama ne garantuje život, odnosno da “biološki otisci” mogu biti i lažni signali da na nekoj planeti postoji ili je postojao život.

25/12/2022 14:37