6 načina do ostvarivanja dugoročne motivacije

16/12/2015 17:03

6 načina do ostvarivanja dugoročne motivacije

Pronalaženje motivacije je često težak zadatak. Posle nekog vremena izuzetno nam je teška čak i pomisao da nešto uradimo, a kamoli da se pokrenemo i zaista nastavimo tamo gde smo stali na putu ka cilju.

Ponekad sama pomisao da ustanemo iz kreveta i odemo u teretanu nas parališe, i da nam se čini kao da je to poslednje na svetu što želimo.

Ipak, čak i kad uspemo da pobedimo sebe i odemo na trening, mnogo je teže raditi to svaki dan, održati tu želju za promenom. Za veliki deo stvari koje želimo da postignemo potrebni su meseci, možda čak i godine. Iako možda na početku jedva čekamo da krenemo i da radimo na sebi, ta vatra često zgasne kada ne vidimo (ekstremne) rezultate kroz par meseci ili manje.

Koji god vaš cilj bio – skidanje viška kilograma, pisanje romana ili trening za maraton – ovih 6 saveta vam mogu pomoći da održite motivaciju i da osigurate ostvarenje vaših snova.

1) Shvatite šta želite

Ovo deluje kao da je očigledno, ali u većini slučajeva baš i nije. Glavni razlog zašto većina ljudi ne ostvari svoje snove je zato što ih nisu jasno definisali.

Trebalo bi da sednete i da pomno razmislite šta je to što želite da postignete i pre svega, zašto. Ako ne znate tačno gde se nalazi cilj, skrenućete i ići ćete pogrešnim putem.

2) Napravite spisak

notepad-691250_640

Kada shvatite šta tačno želite, zapišite to negde. Činom pisanja napravili ste prvi korak u prenošenju nečeg apstraktnog u realnost.

Čim ustanete pročitajte vaše ciljeve. Zalepite spisak pored vašeg računara ili ogledala i kroz neko vreme će vam se usaditi u um. Ti ciljevi će na ovaj način uskoro postati deo vas.

3) Uporedite se sa drugima

Kada vam motivacija jenjava, samo pogledajte dostignuća osobe koja ima to što vi želite. Ne treba to da vas potišti, nego se fokusirajte na to kako ćete postići sve što i oni i kako znate šta vas čeka. Plus, ako su oni mogli, što ne biste i vi?

4) Merite napredak

Merenje napretka je izuzetno bitno za dugoročne ciljeve. Ono što dugoročne ciljeve čini tako teškim je što je napredak jako spor i teško ga primećujemo, što nas često jako obeshrabruje. Tek kada pogledate gde ste bili pre tri meseca shvatite šta ste zapravo postigli.

stretching-498256_640

Ovo može pomoći i ljudima koji su prošli kroz neki traumatičan događaj. Ako se samo setite kako vam je bilo pre tri meseca, kako ste se osećali i kako vam je sada, iako se i trenutno loše osećate, shvatićete da vam je ipak bolje i da će vam biti još bolje kasnije. Vreme leči sve.

5) Služite se internetom

Internet je prepun izvora za motivaciju. Služite se video klipovima na YouTube-u ili potražite motivišuće slike – možda će vam to vratiti malo prvobitnog nadahnjuća.

Živimo u dobu gde, ako želimo da dođemo do inspirativnog govora ili citata, dovoljno je samo da sednemo za računar. Zar to nije sjajno?

6) Setite se zašto radite to što radite

Biće trenutaka kada će vas obuzeti sumnja. Kroz glavu će vam prolaziti misli kao “zašto uopšte radim sve što radim, bilo bi tako lako i jednostavno da se više ne mučim i odustanem.”

U ovakvim trenucima trebalo bi da pogledate vaš spisak. Nikada ne smete zaboraviti zašto radite na sebi i koji je vaš cilj.

training-601214_640

Kroz šest meseci bićete nova, bolja osoba. Ali kada počnete da sumnjate u sebe, setite se zašto ste sve ovo započeli. Setite se samo kako ste se loše osećali i kolko vam je bilo bitno da uspete i da se promenite.

Za kraj

Biće trenutaka kada vam se odustaje, kada izgubite veru u sebe. Svi smo mi ljudska bića, a to se dešava i najboljima. Ono što je bitno je kako reagujete – da li ustanete kada padnete, ili samo ostanete na podu i ležite.

Svi imamo potencijal za velike stvari, ali je potrebno to i želeti, a nakon toga i raditi na tome kako bi zaista uspeli. Sa ovim savetima, nadamo se da ćete imati motivacije da ostvarite vaše snove.

16/12/2015 17:03

Komentariši:

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*