Subvencije za kupovinu bicikla

19/03/2021 14:30

Subvencije za kupovinu bicikla

Vožnjom bicikla sagoreva se i do 280 kalorija tokom jednog sata, dok se laganom šetnjom potroši 100 kalorija manje. Odlazak na posao biciklom sprečava napetost, koja nastaje kada zapadnemo u saobraćajnu gužvu, ali i za 50 odsto smanjuje rizik od bolesti srca. Vožnja bicikla, za razliku od trčanja, više prija kolenima, zglobovima i stopalima, a dokazano je i da se, pri ovoj aktivnosti, grade nove ćelije koje pomažu ljudskoj memoriji.

Subvencije

U Evropi bicikl najčešće koriste Holanđani. Godišnje se u svetu proizvede do 100 miliona bicikala, te ih do sada ukupno ima oko milijardu.
U poslednjih godinu dana, za 60 odsto je skočila potražnja za ovim prevoznim sredstvom u Nemačkoj. U 2020. godini ukupno je prodato pet miliona bicikala, a prosečna cena istog bila je  1.279 evra. Razlog, za ovaj bum, je strah od zaraze u javnom prevozu.

Svet o važnosti i prednostima bicikla raste i kod nas. Te, u skladu sa tim Grad Novi Sad subvencioniše kupovinu bicikala sa 10.000 dinara po građaninu. Projekat će se realizovati u saradnji Gradske uprave za zaštitu životne sredine i udruženja, koje gradska komisija bude izabrala na konkursu. Projekat je vredan osam miliona dinara.

Subvencuje će, prema opisu, moći da dobiju građani, čije je prebivalište u Novom Sadu. Istaknuto je i da će pomoć za kupovinu bicikla moći da dobije samo jedan član domaćinstva. Jednako važan uslov je i da bicikl mora da bude kupljen u Srbiji. Slična inicijativa je pokrenuta u  Nišu.

Zanimljivosti i činjenice

Pre više od dva veka napravljen je prvi bicikl koji je mogao da se vozi. Nemački baron Karl fon Drajz je 1818. godine stvorio Laufmaschine. Kasnije se ime prvog bicikla menja u Dresina. Ovo prevozno sredstvo nije imalo pedale, pa se vozač nogama odbacivao od zemlje.
Popularniji bicikl od dresine, napravio je 1870. godine Džejms Starli u Engleskoj. Iako ružan i nezgodan za vožnju, njegovj bicikl je postao hit.  Poznat je po imenu peni-farting.

Među prvim modelima sa zupčanicima i jednakim točkovima proizveden je 1885. godine. Ovaj bicikl nazvan je Rover i od njega do današnjih modela nije se mnogo menjalo, što se tiče prenosa i samog mehanizma. A interesantan je i podatak da su se gume sa vazduhom prvo koristile kod bicikala, pa tek onda za automobile.

Među zanimljivosti, ne baš prijatnim, našla se i vest o krađi bicikla. Naime, Holanđaninu Ralfu van der Zijdenu, idejnom tvorcu biciklističkog festivala u Srbiji, ukradena su dva bicikla. Kako je ranio naveo, dva puta je posetio Beograd i oba puta mu je neko ukrao bickl.

Roi-a Sadan, koji je biciklom prešao 66.000 kilometara, ubio je autobus u 39 godini života. On je od 2007. godine do 2011. biciklom obišao 42 države. Zanimljivo je i da je preživeo pad sa velike visine. U Indiji, 2015. godine, prilikom planinarenja, okliznuo se sa stene na planini Stok Kangri i uspeo je da se oporavi.

 

Ovde možete i pogledati kako se usavršavao ovaj dvotočkaš:

Evolucija bicikla: Pogledajte kako je izgledala promena kroz vekove!

 

 

19/03/2021 14:30

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments