Kako kockarnice podstiču igrače?

03/12/2018 14:13

Poznato je da nagrađivanje utiče na donošenje odluka. Ovo pravilo se odnosi na životinje ali i na ljude.

Takođe, klasičnim uslovljavanjem, životinje se mogu navesti na rizično ponašanje. Mogu li i ljudi?

Kako kockarnice podstiču ljude da “svojevoljno” ostavljaju novac?

Ketrin Vinstenli, Marija Čerkasova i njihov tim stručnjaka, sproveo je istraživanje o tome da li senzorno uslovljavanje, u vidu svetla i muzike, podstiče donošenje rizičnijih i neizvesnijih odluka kod ljudi.

Istraživanje su sproveli na najboljem mestu, odnosno u kazinu. Učestvovalo je 53 muškarca i 78 žena. Učesnici su igrali igru dva puta – jednom za slot-mašinama bez muzike i treperavog svetla i drugi put uz zvuke zveckanja novca i slike zlatnih kovanica pred sobom.

U oba slučaja, učesnicima su ponuđena dva džekpota, veći i manji. Za veći dobitak bila je manja verovatnoća i obrnuto.

Stručnjaci su ustanovili da je pažnja učesnika za mašinama sa muzikom i slikama bila rastrzanija, pa su se u ovom slučaju volonteri više usredsredili na muziku i slike, a manje na verovatnoću dobitka, dok su ispitanici za mašinama bez zvuka i slike racionalnije odlučivali, fokusirajući se na realne šanse za dobitak.

Prema mišljenju stručnjaka, ova studija je potvrdila da “nagrade” u vidu audio-vizuelnih podsticaja mogu motivisati i uticati na ljude na donošenje rizičnih odluka.

Izvor: nationalgeographic.rs

03/12/2018 14:13

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments